DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
İş Etüdü TMS   463 7 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Emel Ceyhun SABIR
Dersi Verenler
Prof.Dr.EMEL CEYHUN SABIR1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Tekstil Mühendisliği öğrencilerine verimsizlik nedenlerinin tespit edilmesi, iş etüdü metodu ile verimsizliklerin giderilmesi ve standart zaman tespiti konularını öğretmek.
Dersin İçeriği
Bir İşletmede Verimlilik, İş Kapsamının ve Etken Olmayan Sürenin Azaltılması, İş Etüdü, İş Etüdünün Uygulanmasında İnsan Etmeni, Çalışma Koşulları ve Çalışma Ortamı, Metot Etüdüne Giriş ve İşlerin Seçimi, Kaydetme (Formlar vb.), İnceleme, Geliştirme-iyileştirme, Ma1zeme Akımı ve Manipülasyonu, İşyerinde İşçilerin Hareketleri, İşyerindeki Yöntemler ve Hareketler, Tanımlamak, Yerleştirmek, Sürdürmek, İş Ölçümü, Araçlar, Derecelendirme , Etütten Standart Zamana, Makine İşleri İçin Zaman Standartlarının Saptanması

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Verimlilik hakkında bilgi alınır
2) Verimsizlik nedenleri öğrenilir
3) İş etüdü tekniği öğrenilir
4) işletmede verimsizliği yok etme yolları öğrenilir
5) dizgisel olarak yaklaşım öğrenilir
6) Standart iş zamanı ölçme öğrenilir
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma
X
2
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme
X
3
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme
X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme
X
5
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme
X
6
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme
X
7
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme
X
9
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme
X
10
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme
X
11
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme
X
12
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
X
13
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
X
14
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme
X
15
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme
X
16
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 İş etüdü hakkında basit bilgilendirme Power point ile sunum Anlatım
2 Verimlilik hakkında bilgilendirme Power point ile sunum Anlatım
3 Verimsizlik kavramı Power point ile sunum
4 İş etüdüne giriş Power point ile sunum
5 İş etüdü basamakları Power point ile sunum
6 Metod etüdüne giriş Power point ile sunum
7 ders tekrarı Anlatım
8 Ara Sınav Yazılı sınav
9 Metod etüdü Power point ile sunum
10 Metod etüdü Power point ile sunum
11 Örnek çalışmalar Power point ile sunum
12 Örnek çalışmalar Power point ile sunum
13 İş ölçümü ve standart zaman Power point ile sunum
14 İş ölçümü ve standart zaman Power point ile sunum
15 Örnek çalışmalar Power point ile sunum
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar