DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Professional Engineering Development | EEES 405 | 7 | 3 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Mühendislik öğrencileri serbest işin bir çalışan olmaya başlarken önemli bir alternatif olduğunu anlayacak. |
||||||
Dersin İçeriği | Bilim, teknoloji ve mühendislik. Bilim ve teknoloji tarihi. Bilim, teknoloji, sanayi ve ekonomi arasındaki ilişkiler. Sanayi ve Türkiye de teknoloji Tarihi. Yenilik, Girişimciliğin, patent, knov-hov, telif, risk sermayesi, Türkiye de Copyright Yasası. Türkiye de Patent Hukuku. Araştırma ve geliştirme, sanayi Ar-Ge projeleri için mali destek kaynakları. TTGV (Türkiye Teknoloji Vakfı). TÜBİTAK. KOSGEB. Sermaye. Fizibilite. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
2) Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
3) Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
4) Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
5) Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
6) Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
7) İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
8) Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
9) Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
10) Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
11) Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
12) Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
13) Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
14) İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
||||||
2 | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
||||||
3 | Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
||||||
4 | Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
||||||
5 | Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
||||||
6 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
||||||
7 | İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
||||||
8 | Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
||||||
9 | Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
||||||
10 | Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
||||||
11 | Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
||||||
12 | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
||||||
13 | Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
||||||
14 | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Bilim, teknoloji ve mühendislik | Anlatım, Soru-Cevap | Anlatım Soru-Cevap Ödev |
2 | Bilim ve teknoloji tarihi | Anlatım, Soru-Cevap | |
3 | Bilim, teknoloji, sanayi ve ekonomi arasındaki ilişkiler | Anlatım, Soru-Cevap | |
4 | Türkiyede Sanayi ve teknoloji Tarihi | Anlatım, Soru-Cevap | |
5 | Yenilik, Girişimcilik | Anlatım, Soru-Cevap | |
6 | patent, teknik bilgi, telif | Anlatım, Soru-Cevap | |
7 | risk sermayesi | Anlatım, Soru-Cevap | |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | |
9 | Türkiye de Telif Hakkı Yasası | Anlatım, Soru-Cevap | |
10 | Türkiye de Patent Hukuku | Anlatım, Soru-Cevap | |
11 | Araştırma ve geliştirme, sanayiden Ar-Ge projeleri için mali destek kaynakları | Anlatım, Soru-Cevap | |
12 | TTGV (Türkiye Teknoloji Vakfı) | Anlatım, Soru-Cevap | |
13 | TÜBİTAK. KOSGEB. Sermaye | Anlatım, Soru-Cevap | |
14 | Fizibilite | Anlatım, Soru-Cevap | |
15 | Tekrar | Anlatım, Soru-Cevap | |
16-17 | Arayıl Sonu Sınavı | Anlatım, Soru-Cevap |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |