DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Yöneylem Araştırma Teknikleri * MDS   426 8 2 2 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Suphi URAL
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
BİR PROBLEMİ ANALİZ ETME VE İSTENİLEN GEREKSİNİMLERİ KARŞILAMAK ÜZERE GERÇEKÇİ KISITLAR ALTINDA MODEL KURMA BECERİSİ KAZANMAK
Dersin İçeriği
YÖNEYLEM ARAŞTIRMA TEKNİKLERİNİ LİSTELEMEK BİR SİSTEMİ YADA SÜRECİ ANALİZ ETMEK KISITLARI BELİRLEMEK OPTİMUM ÇÖZÜMÜ VEREN MODELİ KURMAK ŞEBEKE MODELLERİNİ LİSTELEMEK

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur.
X
2
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
X
3
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular.
X
4
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar.
X
5
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur
X
6
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
X
7
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
X
9
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
X
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
11
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
12
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´´nde kullanır.
X
13
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur.
X
14
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur
X
15
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur.
X
16
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 GİRİŞ: YÖNEYLEM ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, SİMÜLASYON, MODEL KURMA DERS KİTABI
2 DOĞRUSAL PROGRAMLAMA: MODEL KURMA VE GRAFİKLE ÇÖZÜM TEKNİĞİ DERS KİTABI
3 DOĞRUSAL PROGRAMLAMA: DUYARLILIK ANALİZİ DERS KİTABI
4 DOĞRUSAL PROGRAMLAMA: MODELİN BİLGİSAYAR YAZILIMI İLE ÇÖZÜLMESİ DERS KİTABI
5 SİMPLEKS YÖNTEM: DUAL PROBLEMİN TANIMI DERS KİTABI
6 SİMPLEKS YÖNTEM: DUALİTENİN EKONOMİK YORUMU DERS KİTABI
7 SİMPLEKS YÖNTEM: OPTİMUMLUK SONRASI ANALİZ DERS KİTABI
8 ARA SINAV
9 ŞEBEKE MODELLERİ: MİNİMUM KAPSAYAN AĞAÇ DERS KİTABI
10 ŞEBEKE MODELLERİ: EN KISA YOL PROBLEMİ DERS KİTABI
11 ŞEBEKE MODELLERİ: MAKSİMUM AKIŞ MODELİ DERS KİTABI
12 ŞEBEKE MODELLERİ: KRİTİK YOL YÖNTEMİ DERS KİTABI
13 ŞEBEKE MODELLERİ: PERT DERS KİTABI
14 SİMÜLASYONLA MODEL KURMA DERS KİTABI
15 SİMÜLASYONLA MODEL KURMA DERS KİTABI
16-17 FİNAL SINAVI

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar