DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Sayısal Elektronik BMS   313 5 3 3 5

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mutlu AVCI
Dersi Verenler
Prof. Dr.MUTLU AVCI1. Öğretim Grup:A
Prof. Dr.MUTLU AVCI2. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Sayısal elektronik devrelerinin analizi ve tasarımı becerilerini kazanmak.
Dersin İçeriği
Sayısal sistemlere ilişkin temel kavramlar, elektronik elemanların anahtarlama özellikleri, bipolar ve MOS kapı aileleri, yarıiletken bellekler, ikili devreler, senkron lojik, zamanlama devreleri ve osilatörler, SPICE simülasyonu.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Sayısal ifadeleri analiz eder ve sentezler.
2) Sayı sistemlerini bilir.
3) Sayısal ifadeleri sadeşleştirir.
4) Kombinasyonel ve kapı tabanlı devre sentezler.
5) BJT ve MOSFET kapı gerçeklemelerini yapar.
6) BJT ve MOSFET tabanlı kombinasyonel ifade gerçeklemelerini yapar.
7) Karnaugh haritasını kullanır.
8) Durum diyagramı çizer.
9) Mealy ve Moore makinelerini tanır.
10) Flip-flopları bilir.
11) Senkron devre tasarımını bilir.
12) Saat darbesi üretici devreleri tanır.
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
1- Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak problemleri çözüme ulaştırabilme, 2-Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş
X
2
1- Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. 2. Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme.
X
3
1-Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlayabilme
X
4
1-Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme,2-Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi,
X
5
1-Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme, 2-Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları farkında olma
X
6
1-Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme,
X
7
1-Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, 2-Disiplinler arası takım çalışması yapabilme
X
8
1-Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme, 2-Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Sayısal sistemlere giriş Ders kaynaklarını okuma Anlatım
2 Lojik ifadeler, sadeleştirilmeleri ve kapı sentezlemeleri Ders kaynaklarını okuma Anlatım
3 Karnaugh haritası Ders kaynaklarını okuma Anlatım
4 Kombinasyonel lojik devreleri Ders kaynaklarını okuma Anlatım
5 Orta ölçekli lojik devreleri Ders kaynaklarını okuma Anlatım
6 RAM bellek ve kapı dizileri Ders kaynaklarını okuma Anlatım
7 Senkron sıralı devreler Ders kaynaklarını okuma Anlatım
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma Yazılı Sınav
9 Temel lojik aileleri ve kavramlar Ders kaynaklarını okuma Anlatım
10 DTL, RTL,TTL ve ECL aileleri Ders kaynaklarını okuma Anlatım
11 NMOS, sözde NMOS ve CMOS aileleri Ders kaynaklarını okuma Anlatım
12 Orta ölçekli devrelerin transistör tabanlı gerçekleştirilmeleri Ders kaynaklarını okuma Anlatım
13 Lojik aileleri arasında arayüz yapıları Ders kaynaklarını okuma Anlatım
14 Saat darbesi üretme ve dağıtma devreleri Ders kaynaklarını okuma Anlatım
15 Sayısal devre tasarım uygulamaları Ders kaynaklarını okuma Yazılı Sınav
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Klasik sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar