DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
İleri Bilgisayar Programlama BMS   329 5 3 4 5

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Cabbar Veysel BAYSAL
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Biyomedikal uygulamalar için ,QT paketi ve Cpp dili ile GUI grafik ara yüzlü ileri programlama yöntemlerinin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Cpp ya giriş ve C ile Cpp arasındaki farklar. Nesneye yönelik programlamaya giriş. Sınıflar, kurucu yok edici fonksiyonlar, üye fonksiyonlar. Operatörlerin aşırı yüklenmesi,sınıfların kalıtımı. Template sınıflar ve STL. Cpp dili ile GUI grafik ara yüzlü programlama. QT paketi ile ileri programlama yöntemleri. İleri programlama yöntemleri ile veri erişimi ve veri toplama. Veri yapıları ve programlama. Veri tabanına giriş, SQL ve temel işlevler.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Cpp programlama dilini öğrenme. Nesneye yönelik programlama becerisi kazanma
2) GUI tabanlı ileri seviye Cpp programlama becerisi kazanma. QT yazılımı ile platform bağımsız gelişmiş yazılım geliştirme.
3) Biyomedikal cihaz ara yüzlerinde ihtiyaç duyulacak yazılımları hazırlayabilme. Veri yapıları ve basit veri tabanı yazılımları yapabilme.
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
1- Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak problemleri çözüme ulaştırabilme, 2-Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş
2
1- Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. 2. Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme.
3
1-Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlayabilme
4
1-Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme,2-Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi,
5
1-Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme, 2-Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları farkında olma
6
1-Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme,
7
1-Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, 2-Disiplinler arası takım çalışması yapabilme
8
1-Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme, 2-Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Cpp'ya giriş, C ve Cpp arasındaki farklar Ders kaynaklarını okuma Anlatım
Alıştırma ve Uygulama
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
2 Cpp'da giriş çıkış fonksiyonlar ve operatörler. Ders kaynaklarını okuma Anlatım
Alıştırma ve Uygulama
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
3 Cpp dilinde QT ile GUI grafik ara yüzlü programlama -1. Ders kaynaklarını okuma Anlatım
Alıştırma ve Uygulama
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
4 Nesneye yönelik programlama-1: Sınıflar, kurucular, yok ediciler ve metotlar Ders kaynaklarını okuma Anlatım
Alıştırma ve Uygulama
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
5 Nesneye yönelik programlama-2: Operatör yükleme ve kalıtım Ders kaynaklarını okuma Anlatım
Alıştırma ve Uygulama
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
6 Nesneye yönelik programlama-3: Çoklu yapılanma , kalıplar ve STL Ders kaynaklarını okuma Anlatım
Alıştırma ve Uygulama
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
7 Cpp dilinde QT ile GUI grafik ara yüzlü programlama-2. Ders kaynaklarını okuma Anlatım
Alıştırma ve Uygulama
Bireysel Çalışma
Proje Temelli Öğrenme
Performans Değerlendirmesi
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma Alıştırma ve Uygulama
Benzetim
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
Yazılı Sınav
Proje / Tasarım
Performans Değerlendirmesi
9 QT paketi ile ileri programlama yöntemleri ve uygulama geliştirme-1. Ders kaynaklarını okuma Anlatım
Alıştırma ve Uygulama
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
10 QT paketi ile ileri programlama yöntemleri ve uygulama geliştirme-2. Ders kaynaklarını okuma Anlatım
Alıştırma ve Uygulama
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
11 QT paketi ile ileri programlama yöntemleri ve uygulama geliştirme-3. Ders kaynaklarını okuma Anlatım
Alıştırma ve Uygulama
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
12 QT paketi ile ileri programlama yöntemleri ve uygulama geliştirme-4. Ders kaynaklarını okuma Anlatım
Alıştırma ve Uygulama
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
13 İleri programlama yöntemleri ile veri erişimi ve veri toplama. Ders kaynaklarını okuma Anlatım
Alıştırma ve Uygulama
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
14 Veri yapıları ve programlama. Ders kaynaklarını okuma Anlatım
Alıştırma ve Uygulama
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
15 Veritabanına Giriş Ders kaynaklarını okuma Anlatım
Alıştırma ve Uygulama
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Alıştırma ve Uygulama
Benzetim
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
Problem Çözme
Yazılı Sınav
Proje / Tasarım
Performans Değerlendirmesi

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar