DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Bilgisayar Programlama 1 BMM   111 1 2 3 5

Ön Koşul Dersleri Yok
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Çağlar CENGİZLER
Dersi Verenler
Öğr. Gör.ÇAĞLAR CENGİZLER1. Öğretim Grup:A
Öğr. Gör.ÇAĞLAR CENGİZLER2. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bilgisayar programlama eğitimini C dilini temel düzeyde öğreterek vermek
Dersin İçeriği
Bilgisayara ve programlamaya giriş.Algoritma kavramı, akış diyagramları ve algoritma örnekleri. C programlama diline giriş,değişkenler, operatörler. Kontrol deyimleri,döngüler. Fonksiyonlar,diziler,çok boyutlu diziler, dizilerin fonksiyona gönderilmesi. Göstericiler, dizi-gösterici ilişkisi,dizgiler. Yapılar, dosya tipleri ve dosya işlevleri.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Algoritma ve programlama mantığını kavrar
2) Mühendislik problemlerini çözebilecek algoritmalar geliştirebilir
3) Derleyici kavramını, derleme işlemini ve C dilinin temel kurallarını bilir
4) Temel C programlama dili kurallarını bilir
5) Fonksiyon kullanarak modüler programlar yazabilir
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
1- Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak problemleri çözüme ulaştırabilme, 2-Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş
2
1- Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. 2. Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme.
3
1-Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlayabilme
4
1-Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme,2-Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi,
5
1-Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme, 2-Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları farkında olma
6
1-Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme,
7
1-Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, 2-Disiplinler arası takım çalışması yapabilme
8
1-Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme, 2-Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Bilgisayar ve programlamaya giriş Ders kaynaklarını okuma
2 Algoritma kavramı, akış diyagramları ve algoritma örnekleri Ders kaynaklarını okuma
3 C programlama diline giriş Ders kaynaklarını okuma
4 Değişkenler, operatörler Ders kaynaklarını okuma
5 Kontrol deyimleri Ders kaynaklarını okuma
6 Döngüler Ders kaynaklarını okuma
7 Fonksiyonlar-1 Ders kaynaklarını okuma
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma
9 ARA SINAV-UYGULAMALI Ders kaynaklarını okuma
10 Diziler Ders kaynaklarını okuma
11 Çok boyutlu diziler, dizilerin fonksiyona gönderilmesi Ders kaynaklarını okuma
12 Göstericiler Ders kaynaklarını okuma
13 Dizi-Gösterici ilişkisi Ders kaynaklarını okuma
14 Dizgiler Ders kaynaklarını okuma
15 Yapılar Ders kaynaklarını okuma Proje / Tasarım
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar