DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 AI   103 1 2 2 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Öğr. Gör.TUBA ÇINAR AKAY1. Öğretim Grup:A
2. Öğretim Grup:Z
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Temelde Modern Türkiye´nin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sistemi´nin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
İnkilap kavramı Türk İnkılabına yol açan etkenler ve Osmanlı İmparatorluğunun çöküş sebepleri Osmanlı İmparatorluğunu kurtarma çabaları Fikir Akımları I. Dünya Savaşı Mustafa Kemalin Anadoluya geçişi ve Kongreler Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı Kurtuluş Savaşı Dış politika Mudanya Ateşkesi Lozan Konferansı

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Türkiye´nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaklar.
2) Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi
3) olacaklar.
4) Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olacaklar.
5) Türkiye´de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olacaklar.
6) Günümüz Türkiye´sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaklar
7) Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olacaklar.


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır.
2
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular.
3
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar.
4
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir.
5
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar.
6
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır.
8
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır
9
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur.
10
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder.
11
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
12
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
13
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır.
14
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetile
15
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Türk İnkılâbının Niteliği ve Önemi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
2 Türk İnkılâbını Hazırlayan nedenlere Toplu Bakış Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
3 Osmanlı Devletinin Parçalanmasına Yol Açan Önemli Siyasi ve Askeri Gelişmeler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
4 Osmanlı Devletinin Parçalanması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
5 İşgaller Karşısında Memleketin Durumu ve Mustafa Kemal´in Tutumu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
6 Mustafa Kemal´in Milli Mücadelenin Önderi Haline Gelmesi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
7 Kongreler Yolu ile Milli Teşkilatlanma Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
8 Ara Sınavlar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
9 Kuvay-ı Milliye ve Misak-ı Milli Kararları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
10 TBMM´nin Açılması ve Yeni Türk Devletinin Oluşumu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
11 Milli Mücadelede Cepheler, Güney ve Güneydoğu, Doğu Cephesi ve Ermeni sorunu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
12 Milli Mücadelede Cepheler, Batı cephesi, İlk İşgaller ve Milli Ordular - Düzenli Ordunun Kuruluşu ve Milli Mücadelenin Finansal Kaynakları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
13 Sevr Anlaşması ve Türk Milleti Üzerindeki Etkisi - Milli Mücadelede Cepheler, İnönü I, İnönü II, Sakarya Savaşları ve Büyük Taarruz Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
14 Milli Mücadelenin Siyasi Tarafı, Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması, Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
15 Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması, Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
16-17 Final Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Yalçın ,Durmuş vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 2002