DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Ağ Temelleri * BPP   203 3 1 1.5 2

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiVEYSEL POLAT1. Öğretim Grup:A
Dr. Öğr. ÜyesiVEYSEL POLAT1. Öğretim Grup:B
Dr. Öğr. ÜyesiMEHMET TEKDAL1. Öğretim Grup:C
Dr. Öğr. ÜyesiVEYSEL POLAT2. Öğretim Grup:A
Dr. Öğr. ÜyesiMEHMET TEKDAL2. Öğretim Grup:B
Dr. Öğr. ÜyesiMEHMET TEKDAL2. Öğretim Grup:C
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu derste ağ işlemlerinin yapılması ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bilgisayar Ağları, Ağ Kabloları, Ağ Adresleme, Paylaşım ve Güvenlik, Ağ Çevre Birimleri

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Bilgisayar yazılımı ve donanımı açıklama.
X
2
Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan veri ve donanımı tanımlama.
X
3
Bilgisayar ve bilgisayar ağı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme.
X
4
Bilgisayarda karşılaşılan basit yazılım ve donanım arızalarını açıklama.
X
5
Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklama.
X
6
Bilgi teknolojilerinin öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama.
7
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma.
X
8
Bilgisayarda karşılaşılan basit yazılım ve donanım arızalarını ve uzmanlık gerektirmeyen sorunların çözümünü planlama.
X
9
Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanma.
10
Bilgi teknolojilerini öğrenme ve öğrenimi planlama sürecinde etkili olarak kullanma.
X
11
Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak uygun eğitim ortamları düzenleyerek öğrenen merkezli bir öğretim için regekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma.
12
Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve ekip olarak sorumluluk alma.
X
13
Kamu ve özel sektör alanlarına karşı sorumlu bir yurttaş olma.
14
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
15
Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini değerlendirme.
X
16
Öğrenci, öğretmen, okul yönetimi, iş veren ve müşterilerle sağlıklı iletişim kurma.
17
Bilgisayar ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma.
X
18
Kendi mesleki performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunma.
X
19
Çevresinde olan bilimsel, mesleki, sanatsal olayları güncel olarak izleme.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 BİLGİSAYAR AĞLARI(TOPOLOJİLERİ) Araştırma, sunu hazırlama, anlatım ve tartışma
2 BİLGİSAYAR AĞLARI (AĞ TÜRLERİ) Araştırma, sunu hazırlama, anlatım ve tartışma
3 BİLGİSAYAR AĞLARI (AĞ CHAZLARI) Araştırma, sunu hazırlama, anlatım ve tartışma
4 AĞ KABLOLARI (KABLO TİPLERİ) Araştırma, sunu hazırlama, anlatım ve tartışma
5 AĞ KABLOLARI (BİNA İÇİ KABLOLAMA) Araştırma, sunu hazırlama, anlatım ve tartışma
6 AĞ KABLOLARI (BİNALAR ARASI KABLOLAMA) Araştırma, sunu hazırlama, anlatım ve tartışma
7 BİLGİSAYARIN AĞA BAĞLANMASI (AĞ ADRESLEME) Araştırma, sunu hazırlama, anlatım ve tartışma
8 Ara Sınav Araştırma, sunu hazırlama, anlatım ve tartışma
9 BİLGİ PAYLAŞIMI VE GÜVENLİK I Araştırma, sunu hazırlama, anlatım ve tartışma
10 BİLGİ PAYLAŞIMI VE GÜVENLİK II Araştırma, sunu hazırlama, anlatım ve tartışma
11 Bilgisayar Ağ Güvenliğinin Sağlanması. Araştırma, sunu hazırlama, anlatım ve tartışma
12 Ağ çevre birimlerinin tanıtılması ve ağa bağlanması Araştırma, sunu hazırlama, anlatım ve tartışma
13 AĞ ÇEVRE BİRİMLERİ I Araştırma, sunu hazırlama, anlatım ve tartışma
14 AĞ ÇEVRE BİRİMLERİ II Araştırma, sunu hazırlama, anlatım ve tartışma
15 AĞ ÇEVRE BİRİMLERİ III Araştırma, sunu hazırlama, anlatım ve tartışma
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar