DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Turizm Pazarlaması TSP   223 3 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Osman İnanç GÜNEY
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiOSMAN İNANÇ GÜNEY1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders ile Konaklama, Seyahat ve Yiyecek içecek işletmeleri için Pazarlama ilkelerini yorumlayabilme ve genel pazarlama uygulamalarını geçekleştirebilme bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Genel olarak pazarlama,Turizm PazarlamasıTurizm Pazarı ve ÖzellikleriTurizm Pazarlama Karması ElemanlarıElektronik Ortamlarda Pazarlama

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Turizm ve seyahat işletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir
2) Pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir
3) Turizm pazarlamasının özelliklerini söyleyebilir
4) Turizm sektöründe pazarlama karmasını açıklayabilir.
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Turizm ve seyahat hizmetleri alanına ilişkin temel kavram ve ilkelerle bunların nasıl faaliyet gösterdiğini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki yeni gelişme ve teknolojiler görür ve bunların önemini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanında
X
2
Turizm sektörünü de kapsayan hizmetler genel sektörünün kendisine özgü hassasiyetlerini öğrenir ve bu hassasiyetlere ilişkin davranış biçimlerini kavrar. Tur operatörlüğü ve işletilmesi hususlarının teknik ve inceliklerini kavrar. Yabancı diller konusun
X
3
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme.
X
4
Ticari hayatta kullanılan kıymetli evrak ve defterleri tanır ve mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilir. Büro düzeni ve personel yönetimi, halkla ilişkiler, gerekli yazışmaları yapabilme ve bilgi depolamaya ilişkin beceriler kazanır.
X
5
Turizm ve seyahat alanındaki hukuki sorumluluklar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur
X
6
Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır.
X
7
Seyahat sürecinin her seviyede nasıl işlediğini kavrar.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 GENEL PAZARLAMA Turizm Pazarlaması, Nazmi Kozak, Detay Yayınları Anlatım
2 Pazarlamanın Tarihçesi Turizm Pazarlaması, Nazmi Kozak, Detay Yayınları Anlatım
3 Kapsam olarak pazarlama Turizm Pazarlaması, Nazmi Kozak, Detay Yayınları Anlatım
4 Turizmin önemi Turizm Pazarlaması, Nazmi Kozak, Detay Yayınları Anlatım
5 TURİZM PAZARLAMASI Turizm Pazarlaması, Nazmi Kozak, Detay Yayınları Anlatım
6 Turizm Pazarlamasının Temel İlkeleri Turizm Pazarlaması, Nazmi Kozak, Detay Yayınları Anlatım
7 TURİZMDE TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞI Turizm Pazarlaması, Nazmi Kozak, Detay Yayınları Anlatım
8 ARA SINAV Turizm Pazarlaması, Nazmi Kozak, Detay Yayınları Yazılı Sınav
9 Turizm İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi Turizm Pazarlaması, Nazmi Kozak, Detay Yayınları Anlatım
10 Turizm Pazarlamasının Özellikleri Turizm Pazarlaması, Nazmi Kozak, Detay Yayınları Anlatım
11 TURİZM PAZARLAMASI İLE OLUŞAN FAYDALAR Turizm Pazarlaması, Nazmi Kozak, Detay Yayınları Anlatım
12 SERVQUAL enstrümanları Turizm Pazarlaması, Nazmi Kozak, Detay Yayınları Anlatım
13 TURİZM SEKTÖRÜNDE PAZAR BÖLÜMLENDİRME Turizm Pazarlaması, Nazmi Kozak, Detay Yayınları Anlatım
14 TURiZM SEKTÖRÜNDE PAZAR HEDEFLEME Turizm Pazarlaması, Nazmi Kozak, Detay Yayınları Anlatım
15 TURİZM DE FARKLILAŞTIRMA VE KONUMLANDIRMA Turizm Pazarlaması, Nazmi Kozak, Detay Yayınları Anlatım
16-17 FİNAL Turizm Pazarlaması, Nazmi Kozak, Detay Yayınları Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar