DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Ön Büro Hizmetleri TSP   105 1 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Seval RENKAL DIBLAN
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiDİĞDEM ESKİYÖRÜK1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu derste ön büro hizmetlerinin yürütülmesine rehberlik etme ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Ön büro hizmetlerini tanımak, kişisel hazırlık yapmak iş organizasyonu, ön büro işlemlerinin yürütülmesini sağlamak, diğer departmanlarla koordinasyonunu sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Ön büro hizmetlerini tanır
2) Kişisel hazırlık yapabilir
3) İş organizasyonu yapabilir
4) Ön büro işlemlerinin yürütülmesini sağlayabilir
5) Diğer departmanlarla koordinasyonu sağlayabilir
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Turizm ve seyahat hizmetleri alanına ilişkin temel kavram ve ilkelerle bunların nasıl faaliyet gösterdiğini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki yeni gelişme ve teknolojiler görür ve bunların önemini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanında
2
Turizm sektörünü de kapsayan hizmetler genel sektörünün kendisine özgü hassasiyetlerini öğrenir ve bu hassasiyetlere ilişkin davranış biçimlerini kavrar. Tur operatörlüğü ve işletilmesi hususlarının teknik ve inceliklerini kavrar. Yabancı diller konusun
3
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme.
4
Ticari hayatta kullanılan kıymetli evrak ve defterleri tanır ve mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilir. Büro düzeni ve personel yönetimi, halkla ilişkiler, gerekli yazışmaları yapabilme ve bilgi depolamaya ilişkin beceriler kazanır.
5
Turizm ve seyahat alanındaki hukuki sorumluluklar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur
6
Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır.
7
Seyahat sürecinin her seviyede nasıl işlediğini kavrar.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 ÖN BÜRO HAKKINDA GENEL BİLGİ ilgili konuların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
2 KONAKLAMA SEKTÖRÜ ilgili konuların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
3 ÖN BÜRO ORGANİZASYONU ilgili konuların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
4 OTELLERDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ ilgili konuların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
5 ÖN BÜRONUN ORGANİZASYONU ilgili konuların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
6 ÖN BÜRO DEPARTMANINDA KULLANILAN SİSTEMLER ilgili konuların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
7 OTELLERDE ÖN BÜRO DEPARTMANI İŞLEMLERİ ilgili konuların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
8 Ara Sınav sınava hazırlık Yazılı Sınav
9 OTELLERDE ÖN BÜRO DEPARTMANI İŞLEMLERİ ilgili konuların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
10 ODA TİPİ VE SATIŞI ilgili konuların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
11 KONUK VE ÖN BÜRO ARASINDAKİ İŞLEMLER ilgili konuların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
12 DİĞER DEPARTMANLARLA İLİŞKİLER ilgili konuların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
13 DİĞER DEPARTMANLARLA İLİŞKİLER ilgili konuların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
14 KONUK HESAPLARI VE ÖDEME ilgili konuların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
15 ÖN BÜRODA GÜVENLİK ilgili konuların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar