DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Pazarlama İlkeleri * PZR   153 1 3 3 6

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Öğr. Gör.ARZU SANDALLIOĞLU1. Öğretim Grup:A
Öğr. Gör.ARZU SANDALLIOĞLU2. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
1) Modern pazarlama misyonunu oluşturabilme, 2) Hedef pazarı belirleme ve yeni mamül geliştirilmesinde izlenecek süreci kavrayabilme, 3) Temel pazarlama bileşenlerinin pazarlama süreci içindeki yerleri ve etkileşimlerinin analiz edilmesi, 4) Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz edebilme ve pazarlama programlarını kurgulayabilme
Dersin İçeriği
1.Pazarlamanın tanımını, kapsamını, pazarlama yönetiminin gelişme dönemlerini, modern pazarlama yönetim anlayışını ve pazarlama konularını incelemedeki başlıca yaklaşımları kavrayabilme, 2.Fiyatlandırma yöntemlerinin, tutundurma araçlarınn öneminin, dağıtım politikaları ve fiziksel dağıtım fonksiyonlarının, hizmet işletmelerindeki pazarlama stratejilerinin, elektronik ticaret ve internette pazarlama konularının önemini kavrama

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Pazarlamanın Konusu, Kapsamı ve Gelişimi Konunun kaynak kitaplardan okunması
2 Modern Pazarlama Yönetimi Konunun kaynak kitaplardan okunması
3 Stratejik Planlama ve Pazarlama-Çevre İlişkisi Konunun kaynak kitaplardan okunması
4 Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi Konunun kaynak kitaplardan okunması
5 Pazar Çeşitleri Konunun kaynak kitaplardan okunması
6 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları Konunun kaynak kitaplardan okunması
7 Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma Konunun kaynak kitaplardan okunması
8 Ara Sınav
9 Mamül Konunun kaynak kitaplardan okunması
10 Fiyat Politikası Konunun kaynak kitaplardan okunması
11 Tutundurma Konunun kaynak kitaplardan okunması
12 Dağıtım Kanalları ve fiziksel Dağıtım Konunun kaynak kitaplardan okunması
13 Doğrudan Pazarlama Konunun kaynak kitaplardan okunması
14 Hizmet Pazarlaması Konunun kaynak kitaplardan okunması
15 Elektronik Ticaret ve İnternet Pazarlaması Konunun kaynak kitaplardan okunması
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar