DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Reklamcılık * PZR   251 3 2 2.5 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Öğr. Gör.ARZU SANDALLIOĞLU1. Öğretim Grup:A
Öğr. Gör.ARZU SANDALLIOĞLU2. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Reklamcılıkla ilgili temel kavramların öğretimi, reklam öncesi ve sonrası uygulamaların kavranması, reklam ve medya planının oluşturulması ve planlarla ilgili unsurların tanıtılması.
Dersin İçeriği
1) Reklamı tanımlayıp, özelliklerini, amaçlarını, türlerini, dünyada ve Türkiyedeki reklamcılığın tarihsel gelişimi ile reklamcılık ilkelerini kavrayabilme, 2) Reklamcılığın, ekonomik sosyal ve yasal yönü kavrayabilme, 3) Reklam ajansları, işletmelerin reklamcılık bölümleri ve medyanın reklam bölümlerinin yetkileri, görevleri, avantaj ve dezavantajlarını kavrayabilme, 4) Reklam kampanyası hazırlama süreci aşamalarını, bütçe belirlemeyi ve reklam kampanyasındaki yaklaşımları kavrayabilme, 5) Reklam metni yazımında dikkat edilmesi gereken unsurları anlama ve reklam metni hazırlama yöntemlerini kavrayabilme, 6) Medya araçlarının avantaj ve dezavantajlarını, reklam bütçesinde dikkate alınması gereken faktörleri ve bütçe belirlenirken yararlanılacak yöntemleri kavrayabilme, 7) Reklam öncesi ve reklam sonrası reklam etkinliğini ölçme yöntemlerini kavrayabilme, 8) Türkiye de reklamcılığın genel durumunu, sorunlarını ve uluslar arası reklam stratejilerini kavrayabilme

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Dünyada ve Türkiye'de Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi ve Reklamcılık İlkelerini Anlayabilme Konunun kaynak kitaplarından okunması
2 Dünyada ve Türkiye'de Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi ve Reklamcılık İlkelerini Anlayabilme Konunun kaynak kitaplarından okunması
3 Reklamcılığın Sosyal, Ekonomik ve Yasal Yönleri Konunun kaynak kitaplarından okunması
4 Reklamcılığın Sosyal, Ekonomik ve Yasal Yönleri Konunun kaynak kitaplarından okunması
5 Reklamcılık Kurumları Konunun kaynak kitaplarından okunması
6 Reklamcılık Kurumları Konunun kaynak kitaplarından okunması
7 Reklam Kampanyasının Planlanması Konunun kaynak kitaplarından okunması
8 Reklam Kampanyasının Planlanması Konunun kaynak kitaplarından okunması
9 Vize Sınavı Vize Sınavı
10 Reklam metni Yazımı ve Basılı yayın İçin Reklam Yaratımı Konunun kaynak kitaplarından okunması
11 Reklam metni Yazımı ve Basılı yayın İçin Reklam Yaratımı Konunun kaynak kitaplarından okunması
12 Medya Planlama Seçimi ve Reklam Bütçesi Konunun kaynak kitaplarından okunması
13 Medya Planlama Seçimi ve Reklam Bütçesi Konunun kaynak kitaplarından okunması
14 Reklam Etkinliğinin Ölçülmesi Konunun kaynak kitaplarından okunması
15 Türkiye'de Reklamcılık ve Uluslar arası Reklamcılık Konunun kaynak kitaplarından okunması
16-17 Final Sınavı Final Sınavı

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar