DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Uluslararası Pazarlama * PZR   254 4 2 2 2

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Öğr. Gör.ARZU SANDALLIOĞLU1. Öğretim Grup:A
Öğr. Gör.ARZU SANDALLIOĞLU2. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Uluslararası pazarlamayı tanımlayarak ve özelliklerini avantajlarını/dezavantajlarını karşılaştırarak uluslararası pazarlara yönelmenin önemini, Türkiye'nin dış ticaretteki durumunu, uluslararası ticaret blokları hakkında bilgilendirmek
Dersin İçeriği
1) Uluslararası pazarlamanın önemini ve temel stratejilerini kavrayabilme, 2) Uluslararası pazar araştırmasında toplanacak bilgileri ve araştırma türlerini kavrayabilme, 3) İhracata uygun ürün geliştirmesinde, yeni ürün fikirlerinin geliştirilmesi, fiyatlandırılıp marka oluşturulmasını, iç ve dış ambalaj özelliklerini kavrayabilme, 4) Uluslararası pazarlama stratejilerinde standartlaştırma, ürün yaşam dönemi, pazar bölümlenmesi, pazar seçimi ve piyasa hakkında önemli bilgilerin kavranması

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Uluslararası Pazar ve Pazarlama Kavramı ve Gelişimi Konunun kaynak kitaplarından okunması
2 Uluslararası Pazar ve Uluslararası Ticaret Konunun kaynak kitaplarından okunması
3 Uluslararası Pazar Araştırmasında Toplanacak Bilgiler Konunun kaynak kitaplarından okunması
4 Uluslararası Pazar Araştırmasında Toplanacak Bilgiler Konunun kaynak kitaplarından okunması
5 Uluslararası Pazar Araştırması Türleri Konunun kaynak kitaplarından okunması
6 Uluslararası Pazar Araştırması Türleri Konunun kaynak kitaplarından okunması
7 İhracata Uygun Ürünün Geliştirilmesi Konunun kaynak kitaplarından okunması
8 Vize Sınavı Vize Sınavı
9 İhracata Uygun Ürünün Geliştirilmesi Konunun kaynak kitaplarından okunması
10 Uluslararası Pazarlama Stratejileri Konunun kaynak kitaplarından okunması
11 Stratejik Odaklaşma ve Stratejiden Organizasyona Geçiş Konunun kaynak kitaplarından okunması
12 Banka İşlemleri ve Ürünün Dış Pazarda Tanıtılması Konunun kaynak kitaplarından okunması
13 Banka İşlemleri ve Ürünün Dış Pazarda Tanıtılması Konunun kaynak kitaplarından okunması
14 Uluslararası Yeni Pazarlar ve Yeni Vizyonlar Konunun kaynak kitaplarından okunması
15 Uluslararası Yeni Pazarlar ve Yeni Vizyonlar Konunun kaynak kitaplarından okunması
16-17 Final Sınavı Final Sınavı

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar