DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Tüketici Davranışları * PZR   262 4 2 2 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Öğr. Gör.ARZU SANDALLIOĞLU1. Öğretim Grup:A
Öğr. Gör.ARZU SANDALLIOĞLU2. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Tüketicileri satınalma sürecinde etkileyen faktörleri ortaya koyma,hedef kitleyi daha iyi tanıyabilme, tüketici haklarına ilişkin yasalar ve kuruluşları tanıma.
Dersin İçeriği
1) Satış ve satış yönetiminin temelini teşkil eden kavramları tanımlar, 2) Satış sürecini açıklar, sürecin öğelerini organize eder ve yönetir, 3) Temel iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) açıklar ve bu becerilerin özellikle de itirazların yönetimi ve satış kapama sürecine nasıl uyarlanacağını gösterir, 4) Satış gücünün motivasyonu ile ilgili temel kavramları anlatır ve nasıl uygulanacağını gösterir, 5) Satış gücü performans değerlemesi yapar ve nasıl uygulanabileceğini gösterir, 6) Satış kapama ve müşteri itirazlarını analiz eder ve başarıyla uygular

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Tüketici davranışı ve temel kavramlar Konunun kaynak kitaplarından okunması
2 Pazarlamın temelleri ve tüketici bilinci Konunun kaynak kitaplarından okunması
3 Algılamanın tüketici davranışları üzerine etkileri Konunun kaynak kitaplarından okunması
4 Öğrenme ve hafıza Konunun kaynak kitaplarından okunması
5 Motivasyon ve ilgilenim Konunun kaynak kitaplarından okunması
6 Tüketici ilgilenimini etkileyen faktörler Konunun kaynak kitaplarından okunması
7 Tutumlar ve tutumların fonksiyonları Konunun kaynak kitaplarından okunması
8 Vize Sınavı Vize Sınavı
9 Tutumların arasındaki uyum ve tutarlılık Konunun kaynak kitaplarından okunması
10 Tüketicilerin benlik ve kişilik değerlendirmelerindeki değişiklikler Konunun kaynak kitaplarından okunması
11 Marka kişliği ve marka imajı Konunun kaynak kitaplarından okunması
12 Değerler, yaşam biçimleri ve kültür Konunun kaynak kitaplarından okunması
13 Tüketici davranışlarında referans gruplarının ve ailenin rolü Konunun kaynak kitaplarından okunması
14 Satınalma karar süreci Konunun kaynak kitaplarından okunması
15 Pazarlama iletişimi ve ikna teknikleri Konunun kaynak kitaplarından okunması
16-17 Final Sınavı Final Sınavı

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar