DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Marka Yönetimi PZR   252 4 2 2 2

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Sadık EREN
Dersi Verenler
Öğr. Gör.SELİM SOYÇELİK1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilerin marka stratejileri ve yönetimini iş hayatında başarıyla hayata geçirebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Markanın Tanımı ve Özellikleri, Marka Yönetim, Marka Stratejileri, Markanın, Marka Kişiliği ile Stratejik Farklılığın Yaratılması, Markanın Tasarım Unsurları, Ambalaj Tasarımı ve Marka, Marka Bağlılığı ve Türleri, Marka Değerliliği ve Marka Konumunun Belirlenmesi, Markanın Algılanması, Marka Yönetiminde Pazarlama İletişimi unsurları, Marka Yönetiminde Pazarlama İletişimi unsurları, Başarılı Marka Yönetimi Örnekleri

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) İşletme amaç ve stratejilerine göre, markanın tanınması ve duyurulmasını sağlayabilme
2) Marka konumlandırma ile pazarlama strateji ve uygulamalarını uyumlaştırabilme
3) İşletmenin amaç ve stratejilerine göre marka stratejilerini takip edebilme ve buna uygun davranabilme
4) Markaya kişilik kazandıran prensipleri benimseyerek uygulayabilme
5) Tasarım olarak markanın sahip olduğu unsurların önemini kavrayabilme
6) Markanın tamamlayıcı unsurlarının inceleyebilme
7) Tüketicilerin markaya olan bağlılık derecelerini değerlendirebilme
8) Rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırabilme
9) Marka değerliliğinin işletmeler açısından önemini kavrayabilme
10)
11)
12)
13)
14)
15)