DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Kalite Güvencesi ve Standartları PZR   266 4 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Selim SOYÇELİK
Dersi Verenler
Öğr. Gör.SELİM SOYÇELİK1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu derste öğrenciye iş hayatında kalite güvencesi ve standartları ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kalite, güvence, standart, standardizasyon, meslek standartları kavramlarını açıklar. Kalite standartlarını sınıflandırır. ISO 9000 kalite yönetim sisteminin altyapısını tanımlar. Kalite ile ilgili diğer yönetim sistemlerini kıyaslar.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Kalite Yönetim Sisteminin Altyapısını Oluşturmak
2) Kalite Standartlarını Uygulamak
3) İstatistiksel kalite kontrol yöntemleri uygulamak
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur
2
Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur
3
Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır
4
Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde analiz eder, yorumlar, sorgulayabilir, eleştirebilir ve çözüm arama yetisine sahip olur
5
Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği kazanır
6
Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir
7
Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir
8
Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur
10
Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir
11
Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir
12
Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur
13
Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir
14
Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Kalite Kavramı Konunun ders notlarından okunması Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
2 Standart ve Standardizasyon Konunun ders notlarından okunması Anlatım
Soru-Cevap
3 Standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi Yönetim kalitesi ve standartları Konunun ders notlarından okunması Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
4 Yönetim kalitesi ve standartları Çevre standartları Konunun ders notlarından okunması Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
5 Çevre standartları Kalite yönetim sistemi modelleri Konunun ders notlarından okunması Anlatım
Soru-Cevap
6 Kalite yönetim sistemi modelleri stratejik yönetim Konunun ders notlarından okunması Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
7 Stratejik yönetim Yönetime katılma Konunun ders notlarından okunması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
8 Ara Sınav Konunun ders notlarından okunması Soru-Cevap
Yazılı Sınav
9 Süreç yönetim sistemi Kaynak yönetimi sistemi Konunun ders notlarından okunması Anlatım
Soru-Cevap
10 Kaynak yönetimi sistemi Efqm mükemmellik modeli Konunun ders notlarından okunması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
11 Üretimde kalite kontrolü Muayene ve örnekleme Konunun ders notlarından okunması Anlatım
Soru-Cevap
Grup Çalışması
12 Muayene ve örnekleme Toplam kalite kontrol Konunun ders notlarından okunması Anlatım
Soru-Cevap
13 Toplam Kalite Kontrol Konunun ders notlarından okunması Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
14 Kontrol Diyagramları Konunun ders notlarından okunması Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
15 İstatistiksel Dağılımlar Konunun ders notlarından okunması Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
Grup Çalışması
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konunun ders notlarından okunması Soru-Cevap
Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar