DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Grafik ve Animasyon I BLP   156 2 2 2 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Celalettın AYDIN
Dersi Verenler
Öğr. Gör.CELALETTIN AYDIN1. Öğretim Grup:A
Öğr. Gör.CELALETTIN AYDIN2. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders, masaüstü ve web ortamında sıklıkla karşılaşılan grafik çizimlerini ve animasyonlarını literatürde yaygın kullanıma sahip Fireworks ve Flash programları ile öğrenmeyi hedeflemektedir
Dersin İçeriği
Bu ders, masaüstü ve web ortamında sıklıkla karşılaşılan grafik çizimlerini ve animasyonlarını literatürde yaygın kullanıma sahip Fireworks ve Flash programları ile öğrenmeyi hedeflemektedir

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Çözünürlük ve Renk Görüntüleri öğrenir.
2) Resim, Ses ve Video Dosya Formatları öğrenir.
3) Fireworks Kurulumu ve Çalışma Ortamı öğrenir.
4) Fireworks Menus and Tools Paneli öğrenir.
5) Bitmap ve Vektör Grafiklerle Çalışmak ve Efektleri öğrenir.
6) Katman İşlemleri - Metin Ekleme ve Birleştirme işlemlerini öğrenir.
7) Dilimleme ve Hotspot Oluşturma işlemini öğrenir.
8) Buton ve PopUp Menü Oluşturmayı öğrenir.
9) Optimizasyon - Resimleri ihraç etmek ve GIF Animasyon oluşturur.
10) Konu tekrarı ve ara sınav
11) Flash 8 Kurulumu ve Çalışma Ortamını öğrenir.
12) Flash 8 Çalışma Prensibi ve Çizim Araçları Kullanımı öğrenir.
13) Flash 8 ile Tween Animasyon öğrenir.
14) Flash 8 de Buton Oluşturma ve Actionscript öğrenir.
15) Flash Animasyon ve Etkileşim Uygulamaları yapar.


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili planlamada görev alır
X
2
Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, bilgi ve becerileri kullanabi
X
3
Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, veritabanı ve çeşitli yazılımları kurar ve kullanır
X
4
Kodlama yapar, internet ve ağ ile ilgili cihazların montajını yapar
X
5
Alanında yeterli olacak düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olur
X
6
Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler
X
7
Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunları çözer
X
8
Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanır
X
9
Bilgisayar Teknolojisi ile ilgili tasarım ve uygulamaları takım çalışmasıyla oluşturur, ilgili kişi ve kurumlara sunar
X
10
Analitik ve sosyal düşünme yeteneği kazanır ve alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yönetmeliklere uygun kullanarak Ülke ekonomisine katkıda bulunur
X
11
Kamu ve özel sektör iş alanlarında mesleki bağlantıları sağlar ve karar alma sürecinde sosyal ve mesleki alanda uygun araçları kullanır
X
12
İnternet ve çeşitli iletişim teknolojilerini kullanarak araştırma yapar
X
13
Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir
X
14
İnsan ilişkileri ve girişimcilik temel kavramları doğrultusunda ekip çalışması yapar
X
15
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur
X
16
Bilgisayar Teknolojileri alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm yolları bulma yeteneğini kazandığını gösterir
X
17
Yazılım, donanım ve ağ keşiflerinde görev alır
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Çözünürlük ve Renk Görüntüleri Düz anlatım, Laboratuvar Anlatım
Deney / Laboratuvar
2 Resim, Ses ve Video Dosya Formatları Düz anlatım, Laboratuvar Anlatım
Deney / Laboratuvar
3 Fireworks Kurulumu ve Çalışma Ortamı Düz anlatım, Laboratuvar Anlatım
Deney / Laboratuvar
4 Fireworks Menüleri ve Tools Paneli Düz anlatım, Laboratuvar Anlatım
Deney / Laboratuvar
5 Bitmap ve Vektör Grafiklerle Çalışmak ve Efektler Düz anlatım, Laboratuvar Anlatım
Deney / Laboratuvar
6 Katman İşlemleri - Metin Ekleme ve Birleştirme Düz anlatım, Laboratuvar Anlatım
Deney / Laboratuvar
7 Dilimleme ve Hotspot Oluşturma Düz anlatım, Laboratuvar Anlatım
Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Düz anlatım, Laboratuvar Anlatım
Deney / Laboratuvar
9 Optimizasyon - Resimleri ihraç etmek ve GIF Animasyon Düz anlatım, Laboratuvar Anlatım
Deney / Laboratuvar
10 sinav Düz anlatım, Laboratuvar Yazılı Sınav
11 Flash 8 Kurulumu ve Çalışma Ortamı Düz anlatım, Laboratuvar Anlatım
Deney / Laboratuvar
12 Flash 8 Çalışma Prensibi ve Çizim Araçları Kullanımı Düz anlatım, Laboratuvar Anlatım
Deney / Laboratuvar
13 Flash 8 ile Tween Animasyon Düz anlatım, Laboratuvar Anlatım
Deney / Laboratuvar
14 Flash 8 de Buton Oluşturma ve Actionscript Düz anlatım, Laboratuvar Anlatım
Deney / Laboratuvar
15 Flash Animasyon ve Etkileşim Uygulamaları Düz anlatım, Laboratuvar Anlatım
Deney / Laboratuvar
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Düz anlatım, Laboratuvar Deney / Laboratuvar

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar