DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Hızlı Yazma ve Ok.Tek. * BY   213 3 2 3 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Nazan KUL TÜLÜ
Dersi Verenler
Öğr. Gör.NAZAN KUL TÜLÜ1. Öğretim Grup:A
Öğr. Gör.NAZAN KUL TÜLÜ2. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilere okuma ve yazma becerisinin önemini kavratmak hızlı okuma ve yazma tekniklerini kazandırmak.
Dersin İçeriği
Okuma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Toplumda okuma alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenler ve okuma becerisine yönelik tekniklerin incelenmesi. Okuma çeşitleri ve amaca bağlı olarak okuma çeşidinin seçimi. Türkçe eğitiminde okuma becerisini geliştirme çalışmaları.

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili temel bilgi ve kavramları açıklar ve bu bilgilere sahip olur.
X
2
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerileri açıklar.
X
3
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki temel bilgi ve kavramlarla birlikte uygulamaları yapar.
X
4
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
X
5
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı konusunda temel bilgi ve kavramları açıklar ,yorumlar , değerlendirir
X
6
Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar.
X
7
Alanında karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üstlerine gerektiği şekilde açıklayabilir.
X
9
Alanı ile ilgili kendine verilen yetki çerçevesinde temel düzeydeki konularda bağımsız olarak çalışabilir,sorumluluk alabillir.
X
10
Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarabilmeli.
X
11
Kendi bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirip,öğrenim gereksinimlerini belirler.
X
12
Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek,mesleğini daha ileri bir düzeye yönlendirebilir.
X
13
A1-A2 düzeyinde yabancı dil(ingilizce) bilir,mesleği ile ilgili yabancı dilde iletişimi kurabillir.
X
14
Temel düzeyde bilgisayar işletim sistemleri,ofis uygulamaları ve klavye kullanımını bilir.
X
15
Türk diline kurallarına uygun,etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişimi kurabilir.
X
16
Atatürk ilke ve inkılapları konusunda yeterli bilince sahiptir.
X
17
Mesleki, etik bilimsel ve toplumsal değerlere sahiptir.
X
18
Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde iş sağlığı,iş güvenliği ve çevre değerlerinin bilincindedir.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Okuma kavramı, okuma nedir, okumanın öneminin kavratılması, okuma ve anlama nasıl gerçekleşir. düz anlatım, tartışma
2 Okumanın unsurları: fiziksel unsurlar,zihinsel unsurlar, okumanın ilkeleri. düz anlatım, tartışma
3 Hızlı yazma, önemi, kapsamı düz anlatım, tartışma
4 Okuma sürecinin aşamaları: hazırlık ve taklit, başlangıç, gelişim, ilerleme,ilişkilendirme, akıcı okuma,bağımsız okuma. düz anlatım, tartışma
5 Okuma eğitiminde etkili olan faktörler, okuyucuya bağlı faktörler. düz anlatım, tartışma
6 Okuma eğitiminde tür, yöntem ve teknikler düz anlatım, tartışma
7 Hızlı okumanın tanımı, önemi ve gerekliliği düz anlatım, tartışma
8 Ara Sınav düz anlatım, tartışma
9 Okumayı ve okuma hızını olumsuz etkileyen etmenler, göz frenleri. düz anlatım, tartışma
10 Hızlı yazma tekniklerinin tanıtılması düz anlatım, tartışma
11 Örnek metinler üzerinde hızlı okuma tekniklerinin uygulanması düz anlatım, tartışma
12 Örnek metinler üzerinde hızlı yazma tekniklerinin uygulanması düz anlatım, tartışma
13 Okuma-Anlama tekniği.Okuma hızını artırma çalışmaları. düz anlatım, tartışma
14 Hızlı yazma tekniğini arttırma çalışmaları düz anlatım, tartışma
15 Hızlı okuma üzerine yapılan akademik çalışmalar düz anlatım, tartışma
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları düz anlatım, tartışma

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar