DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Türk Dili II *   2 2 2

Ön Koşul Dersleri Yok
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Engin ÇETİN
Dersi Verenler
Öğr. Gör.GÜNSELİ YELDA GÜNDÜZALP İLBEYLİ1. Öğretim Grup:A
Öğr. Gör.GÜNSELİ YELDA GÜNDÜZALP İLBEYLİ2. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimizin bir konu hakkındaki görüşlerini yazıya dökebilmesini, özel günlerle ilgili etkinliklerde metinler hazırlayabilmesini, doğru, güzel konuşma yeteneklerinin geliştirilmesini, dil ve anlatımla ilgili eksikliklerinin giderilmesini ve anlatım biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste, öğrencilere yazım kuralları, noktalama işaretleri, anlatımın özellikleri, anlatım türleri, Türkçede genel anlatım bozuklukları ve bunların nasıl düzeltileceği anlatılmakta, kompozisyonla ilgili genel bilgiler öğrencilere kazandırılmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili temel bilgi ve kavramları açıklar ve bu bilgilere sahip olur.
2
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerileri açıklar.
3
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki temel bilgi ve kavramlarla birlikte uygulamaları yapar.
4
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
5
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı konusunda temel bilgi ve kavramları açıklar ,yorumlar , değerlendirir
6
Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar.
7
Alanında karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üstlerine gerektiği şekilde açıklayabilir.
9
Alanı ile ilgili kendine verilen yetki çerçevesinde temel düzeydeki konularda bağımsız olarak çalışabilir,sorumluluk alabillir.
10
Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarabilmeli.
11
Kendi bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirip,öğrenim gereksinimlerini belirler.
12
Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek,mesleğini daha ileri bir düzeye yönlendirebilir.
13
A1-A2 düzeyinde yabancı dil(ingilizce) bilir,mesleği ile ilgili yabancı dilde iletişimi kurabillir.
14
Temel düzeyde bilgisayar işletim sistemleri,ofis uygulamaları ve klavye kullanımını bilir.
15
Türk diline kurallarına uygun,etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişimi kurabilir.
16
Atatürk ilke ve inkılapları konusunda yeterli bilince sahiptir.
17
Mesleki, etik bilimsel ve toplumsal değerlere sahiptir.
18
Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde iş sağlığı,iş güvenliği ve çevre değerlerinin bilincindedir.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Dersin amaç ve hedefleri, içeriği yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
2 Yazım kuralları ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
3 Noktalama işaretleri ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
4 Anlatım nedir Anlatımın özellikleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
5 Anlatım türleri, biçimleri ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
6 Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
7 Kompozisyonla ilgili genel bilgiler Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
8 Ara Sınav
9 Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
10 Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
11 Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazıları,diğer yazılı anlatım türleri) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
12 Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
13 Sözlü kompozisyon türleri(Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
14 Türk ve dünya edebiyatlarından düşünce tarihinde seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili uygulamalar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
15 Genel tekrar, Türk ve dünya edebiyatlarından düşünce tarihinde seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili uygulamalar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar