DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Araştırma Yöntem ve Teknikleri SHS   130 2 2 2 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Meral MİRALOĞLU
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiMERAL MİRALOĞLU1. Öğretim Grup:A
Dr. Öğr. ÜyesiMERAL MİRALOĞLU1. Öğretim Grup:B
Dr. Öğr. ÜyesiMERAL MİRALOĞLU1. Öğretim Grup:C
Dr. Öğr. ÜyesiMERAL MİRALOĞLU1. Öğretim Grup:D
Dr. Öğr. ÜyesiMERAL MİRALOĞLU2. Öğretim Grup:A
Dr. Öğr. ÜyesiMERAL MİRALOĞLU2. Öğretim Grup:B
Dr. Öğr. ÜyesiMERAL MİRALOĞLU2. Öğretim Grup:C
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders, ön lisans düzeyinde öğrencilere eğitim bilimleri ile ilgili araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Eğitim bilimleri ile ilgili araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi konuları.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Bilim ve Araştırmayla İlgili Temel Kavramları öğrenir
2) Araştırma Sorununun Tanımlanması ve Denence Kurma yı öğrenir
3) Hipotez Testi İle İlgili Kavramları öğrenir
4) Bazı parametrelere İlişkin Test Uygulamaları yapmayı öğrenir
5) Ölçme , Deneysel Yöntem , Betimleme Yöntemi ni öğrenir
6) Örneklem Seçme Mantığını öğrenir
7) Niteliksel Araştırmaların Bilimselliği Niteliksel Araştırmalarda Güvenirlik,Geçerlik ve Genellenebilirliğin neler olduğunu öğrenir 8- Nİteliksel Araştırmalarda Analiz, Niteliksel Araştırmaların Ahlaki Yönü kavramayı öğrenir
8) Anket Yönteminin Genel Yapısı ve Özellikleri , Anket Yönteminin Türlerini öğrenir
9) Uygun Anket Türünü Belirlemeyi öğrenir
10) Soru Formunun Yapısı, Soru Çeşitleri, Soru Formatları Doğru ve Dürüst Cevapların Elde Edilmesi, Bir Soru Formu Yapılandırılırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktaları öğrenir.
11) Araştırma Tasarımı ve İstatistik Test Seçimi yapmayı öğrenir
12) Kaynakça Hazırlama, Etik İhlaller ve İntihal kavramlarını öğrenir
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
İnsanların temel anatomik yapısını ve fonksiyonunu açıklar.
2
Tıbbi görüntülemede kullanılan elektromanyetik dalgaları ve bunların madde ile etkileşimini tanımlar.
3
Tıbbi görüntüleme cihazlarının kullanım basamaklarını listeler.
4
Tıbbi görüntüleme yöntemlerini tanır.
5
Radyoloji araç ve gereçlerini listeler.
6
Preanalitik, analitik ve post analitik evrelerle ilgili yapılacak işlemleri planlar.
7
Radyoloji tetkiki öncesi hastayı hazırlar.
8
Radyasyon güvenliği için gerekli tedbirleri alır.
9
Tıbbi görüntüleme tetkik parametrelerini doğru uygular.
10
Kontrast madde uygulamalarında işleme ve hastaya göre doğru doz uygulaması yapar.
11
Elde edilen görüntünün film, kağıt, CD veya DVD üzerine kaydını ve arşivlenmesini sağlar.
12
Radyoloji cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
13
Radyoloji tetkik birimlerinin eksiklerini belirler ve teminini sağlar.
14
Kritik değerlerle ilgili bilgi sahibi olup, gerektiğinde sonuçları hekime bildirerek koordinasyonu sağlar.
15
Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisine sahip olur.
16
Anjiografi ve Girişimsel Radyoloji birimlerinde ekip üyeleri ile uyum içinde çalışır.
17
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar.
18
Bilgi iletişim teknolojilerini ve en az bir yabancı dili kullanır.
19
Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, gerekli durumlarda ilk müdaheleyi yapar.
20
Mesleki teknolojik gelişmeleri izler, alana özgü dinamikleri analiz eder.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Bilim ve Araştırmayla İlgili Temel Kavramlar, Giriş Bilimsel Araştırma Nedir , Bilimsel Araştırmalarının Aşamaları sayısal ve Niteliksel Araştırma Yaklaşımları, sayısal Araştırma Modelleri Kaynak ders notları ve ders sunuları Anlatım
Soru-Cevap
2 Araştırma Sorununun Tanımlanması ve Denence Kurma Kaynak ders notları ve ders sunuları Anlatım
Soru-Cevap
3 Hipotez Testi İle İlgili Kavramlar, Hipotez Testi Sürecinde Adımlar , Bazı parametrelere İlişkin Test Uygulamaları, Kaynak ders notları ve ders sunuları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
4 Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme Kaynak ders notları ve ders sunuları Anlatım
Soru-Cevap
5 Ölçme Kaynak ders notları ve ders sunuları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
6 Deneysel Yöntem Kaynak ders notları ve ders sunuları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
7 Ara Sınav Kaynak ders notları ve ders sunuları Yazılı Sınav
8 Betimleme Yöntemi Kaynak ders notları ve ders sunuları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
9 İçerik Analizi, Alan Araştırması Kaynak ders notları ve ders sunuları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
10 Örneklem Seçme Mantığı Kaynak ders notları ve ders sunuları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
11 Niteliksel Araştırmaların Bilimselliği Niteliksel Araştırmalarda Güvenirlik,Geçerlik ve Genellenebilirlik, Nitelikseliksel Araştırmalarda Veri Toplama Özellikleri ve Teknikleri , Niteliksel Araştırmada Düzenleme , Niteliksel Araştırmalarda Analiz, Nite Kaynak ders notları ve ders sunuları
12 Anket Yönteminin Genel Yapısı ve Özellikleri , Anket Yönteminin Türleri,Uygun Anket Türünü Belirleme ,Anket Uygulamalarında Cevaplama Oranını Arttırma, Kaynak ders notları ve ders sunuları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
13 Anket Yönteminin Genel Yapısı ve Özellikleri , Anket Yönteminin Türleri,Uygun Anket Türünü Belirleme ,Anket Uygulamalarında Cevaplama Oranını Arttırma, Kaynak ders notları ve ders sunuları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
14 Soru Formunun Yapısı, Soru Çeşitleri, Soru Formatları ,, Doğru ve Dürüst Cevapların Elde Edilmesi, Bir Soru Formu Yapılandırılırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Ön Test Kaynak ders notları ve ders sunuları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
15 Araştırma Tasarımı ve İstatistik Test Seçimi Kaynak ders notları ve ders sunuları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
16-17 Kaynakça Hazırlama, Etik İhlaller ve İntihal Kaynak ders notları ve ders sunuları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
-İnternet:
-Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri

Doç. Dr. Vildan Sümbüloğlu
Prof. Dr. Kadir Sümbüloğlu