DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Yaşlanma Biyokimyası * SHS   222 4 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Sedefgül YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK
Dersi Verenler
Doç.Dr.SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen biyokimyasal değişiklikler hakkında bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Yaşlanmayla ilişkili olaylar hakkında bilgi verilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
2
Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir.
X
3
Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar
X
4
Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder.
5
Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar.
6
Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir
7
Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar.
X
8
Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler.
9
Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar.
10
Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
11
Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır.
12
Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır
13
Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır
14
Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır
15
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder
16
Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar
17
Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
18
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
19
Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur
20
Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Yaşlanmanın tanımı Kaynaklardan konuya hazırlanmak
2 Hücre düzeyinde yaşlanma Kaynaklardan konuya hazırlanmak
3 Organizma düzeyinde yaşlanma Kaynaklardan konuya hazırlanmak
4 DNA hasarına bağlı yaşlanma Kaynaklardan konuya hazırlanmak
5 Psikolojik yaşlanma Kaynaklardan konuya hazırlanmak
6 Sosyolojik yaşlanma Kaynaklardan konuya hazırlanmak
7 Toplumsal yaşlanma Kaynaklardan konuya hazırlanmak
8 ARA SINAV Kaynaklardan konuya hazırlanmak
9 Yaşlanmada metabolik değişiklikler Kaynaklardan konuya hazırlanmak
10 Yaşlanmaya bağlı hastalıklar Kaynaklardan konuya hazırlanmak
11 Yaşlanmaya bağlı hastalıklar Kaynaklardan konuya hazırlanmak
12 Yaşlanmaya bağlı hastalıklar Kaynaklardan konuya hazırlanmak
13 Yaşlanma ile genetik ilişkisi Kaynaklardan konuya hazırlanmak
14 Yaşlanmada serbest radikallerin yeri Kaynaklardan konuya hazırlanmak
15 Hücresel yaşlanmanın belirtileri Kaynaklardan konuya hazırlanmak
16-17 FİNAL SINAVI Kaynaklardan konuya hazırlanmak

KAYNAKLAR
Ders NotuDers sunumu ve notları
Diğer Kaynaklar