DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon * SHS   139 1 2 3 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Gülçin DAĞLIOĞLU
Dersi Verenler
Öğr. Gör.GÜLÇİN DAĞLIOĞLU1. Öğretim Grup:A
Öğr. Gör.GÜLÇİN DAĞLIOĞLU1. Öğretim Grup:B
Öğr. Gör.GÜLÇİN DAĞLIOĞLU1. Öğretim Grup:C
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Sağlık hizmetleri kalitesinin dünya standartlarında verilmesinde akreditasyonun rolünü açıklar
Dersin İçeriği
Akreditasyon hazırlığı ile birlikte akreditasyon gereklilikleri ve hizmet kalitesindeki sürdürülebilirlik (re-akreditasyon)

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Tıbbi terminolojiye uygun bir şekilde insan vücudunu yapısal ve fonksiyonel açıdan tanımlar.
2
Olay yerine, hastaya/kazazedeye ve kendisine yönelik alınması gereken güvenlik önlemlerini tanımlar, hastayı/kazazedeyi taşımak için gerekli ekipmanları ve uygun taşıma yöntemlerini açıklar.
3
Görev-yetki-sorumlulukları dahilindeki ilaçları ve ilaç uygulama yöntemlerini belirtir.
X
4
Oksijen tedavisinin endikasyonlarını ve ekipmanlarını tanımlar.
5
Endike olduğu durumlarda endotrakeal entübasyonu açıklar
6
Doğru ekipmanla kanama kontrol yöntemlerini tanımlar
7
İleri yaşam desteği basamaklarını listeler
8
Ambulansın kullanımını, bakımını ve kontrolünü açıklar
9
Olası meslek kazalarından korunabilmek için uygun vücut mekanik yöntemleri sıralar
X
10
Hastanın/kazazedenin durumunu fiziksel muayene ve diğer tanılama yöntemleriyle etkin bir şekilde açıklar
11
Otomatik ve manuel eksternal defibrilatörü kullanır
12
Hastanın/kazazedenin immobilizasyonun gerekli olduğu durumlarda uygun ekipmanları kullanır
13
Multiple yaralanmalarda veya afetlerde triyajı veya triyaj tekniklerini yönetir
X
14
Temel yaşam desteği basamaklarını ve yöntemlerini uygular
15
Hastanın/kazazedenin problemine yönelik çözüm pratiklerini uygulamada bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
X
16
Öğrenme dinamiklerini göz önünde bulundurarak alanına özgü bilgilere ulaştığında eleştirel bir yaklaşımla bilgileri analiz eder
X
17
Uygun teknikleri ve yöntemleri kullanarak komuta kontrol merkezi, diğer kuruluşlar ve hasta/hasta yakınlarıyla iletişim kurar
X
18
Ekip üyeleri ve diğer kuruluşlarla kooperasyonu sağlar
X
19
Haberleşmeyi sağlama ve veri aktarımı için bilgi iletişim teknolojilerini ve gerekli olduğu durumlarda en az bir yabancı dili kullanır
X
20
Değişen çevre koşullarının ve teknolojik ilerlemenin sonuçlarını izler ve bu koşulların alana özgü dinamiklerini analiz eder
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Sağlık organizasyonlarında akreditasyon Ders notlarının okunması
2 Akreditasyon tanımı, gelişimi, amacı ve faydaları Ders notlarının okunması
3 Akreditasyon prosedürü ve standartları Ders notlarının okunması
4 Akreditasyon terminolojisi Ders notlarının okunması
5 Akreditasyon terminolojisi Ders notlarının okunması
6 Akreditasyonun uluslararası ve ulusal boyutu Ders notlarının okunması
7 Türk Akreditasyon Kurumunun yapısı ve faaliyetleri Ders notlarının okunması
8 Ara Sınav
9 Hastanelerde akreditasyon Ders notlarının okunması
10 Hastanelerde akreditasyon standartlarının uygulanması Ders notlarının okunması
11 Tıbbi laboratuvarlarda akreditasyon Ders notlarının okunması
12 Akreditasyon için ön hazırlıklar ve akreditasyon başvurusu Ders notlarının okunması
13 Akreditasyon denetimi, akreditasyonun belgelendirilmesi ve geçerliliği Ders notlarının okunması
14 Türkiye'de akredite sağlık kuruluşları Ders notlarının okunması
15 Akreditasyon süreci ve kazanımlar Ders notlarının okunması
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar