DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Reklam ve Yayıncılık BDT   232 4 1 1.5 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Reklam ve yayıncılık kavramlarını öğrenir. Reklamcılık ve yayıncılık ilkelerini bilir. Reklamcılık sektörü hakkında bilgi sahibi olur. Sektörün yasal ve etik mevzuatını benimser.
Dersin İçeriği
Reklam ve yayıncılık kavramlarını öğrenir. Reklamcılık ve yayıncılık ilkelerini bilir. Reklamcılık sektörü hakkında bilgi sahibi olur. Sektörün yasal ve etik mevzuatını benimser.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Reklam Kavramı ve Tarihçesi
2) Reklamın Amaçları
3) Reklamın Fonksiyonları
4) Reklamın Önemi
5) Reklamın Sınıflandırılması
6) Reklamın Özellikleri
7) Reklamda Kural ve Prensipler
8) Ara Sınav
9) Reklamın Avantaj ve Dezavantajları
10) Reklam ve Sorumluluk
11) Reklam Süreci
12) Reklam Planlaması
13) Reklam Etkinliğinin Ölçülmesi
14) Yayıncılık Kavramı ve İlkeleri
15) Örnek Uygulama


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir.
2
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
3
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür.
4
Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanabilir.
5
Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapabilir.
6
Animasyon yöntemlerini bilir ve animasyonlar yapabilir.
7
İki boyutlu tasarım yöntemlerini bilir ve tasarımları yapabilir.
8
Üç boyutlu tasarım yöntemlerini bilir ve tasarımları yapabilir.
9
Web Tasarım Temellerini bilir, Web Sayfalarını tasarlayabilir.
10
Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
11
İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasarlayabilir.
12
Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
13
Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır,
14
Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir,
X
15
Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir,
X
16
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
17
1) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.2.)Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yor
18
1) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.2) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.3) - Sorumluluğu altında çalışanların bi
19
1) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.2) - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendi

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Reklam Kavramı ve Tarihçesi Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur
2 Reklamın Amaçları Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur
3 Reklamın Fonksiyonları Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur
4 Reklamın Önemi Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur
5 Reklamın Sınıflandırılması Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur
6 Reklamın Özellikleri Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur
7 Reklamda Kural ve Prensipler Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur
8 Ara Sınav Ara Sınav
9 Reklamın Avantaj ve Dezavantajları Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur
10 Reklam ve Sorumluluk Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur
11 Reklam Süreci Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur
12 Reklam Planlaması Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur
13 Reklam Etkinliğinin Ölçülmesi Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur
14 Yayıncılık Kavramı ve İlkeleri Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur
15 Örnek Uygulama Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar