DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Tarım Ekonomisi ve Pazarlama * TAB   117 1 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Ebru KARNEZ
Dersi Verenler
Öğr. Gör.EBRU KARNEZ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Tarım ekonomisine giriş, tarımsal üretimin özellikleri, tarımsal üretim ekonomisi ve temel özellikleri, pazar, pazarda karar birimleri, pazarlama karması, pazarlama kanalları ve pazarlama performans göstergeleri
Dersin İçeriği
Ekonominin tanımı, temel kavramları, fiyat ve üretim teorileri, üretim maliyetleri, üretim faktörlerinin kullanımı ve fiyatlandırılması, üretim fonksiyonu, azalan verim kanunu, fiyat teorisi, arz ve talep fonksiyonu, elastikiyet, fiyat oluşumu, en düşük maliyetle üretim, kısa ve uzun dönem maliyet eğrileri, Tarım Ekonomisine giriş, Tarımsal üretimin özellikleri, Tarımsal üretim ekonomisi, ve temel özellikleri, pazar, pazarda karar birimleri, pazarlama karması, pazarlama kanalları ve pazarlama performans göstergeleri hakkında bilgi verilmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Ekonominin tanımlanması İlgili notların okunması
2 Pazarlama tanımının kavranması İlgili notların okunması
3 Pazarlamayı etkileyen mikro ve makro faktörlerin kavranması İlgili notların okunması,genel tekrar
4 Pazarlama tanımının kavranması İlgili notların okunması,genel tekrar
5 Stratejik işletme planlaması unsurlarının öğrenilmesi İlgili notların okunması,genel tekrar
6 Tarımsal pazarlama araştırması kavramı İlgili notların okunması, genel tekrar, sınava hazırlık
7 Tarımsal işletmelerde pazarlama bilgi sisteminin işleyişi İlgili notların okunması, genel tekrar, sınava hazırlık
8 Ara Sınav Ara Sınav
9 Tarımsal veri toplama yöntemlerinin öğrenilmesi İlgili notların okunması, genel tekrar, sınav sorularının cevaplarının tartışılması
10 Pazar bölümleme kriterlerinin öğrenilmesi ve hedef pazar belirleme ve seçiminin kavranması İlgili notların okunması, genel tekrar
11 Ürün kavramı, ürün türlerinin belirlenmesi İlgili notların okunması, genel tekrar
12 Tarımsal pazarlamada ürün stratejilerinin öğrenilmesi İlgili notların okunması, genel tekrar
13 Tarımsal pazarlamada ürün stratejilerinin öğrenilmesi İlgili notların okunması, genel tekrar
14 Tarımsal pazarlama kavramlarının öğrenilmesi İlgili notların okunması, genel tekrar
15 Fiyat kavramı, fiyatlandırmayı etkileyen faktörlerin ve fiyatlandırma amaçlarının öğrenilmesi İlgili notların okunması, genel tekrar, sınav hazırlık
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar