DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Uluslararası Pazarlama * YDT   202 4 3 3 5

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Ayhan SAYĞI
Dersi Verenler
Öğr. Gör.AYHAN SAYĞI1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere teknolojik ürünlerin küresel pazarlamada başarılı olmaları için Kurum Stratejilerini, Ekonomik, Kültürel, Politik ve Yasal Çevre ve Pazar araştırmaları kapsamında değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Uluslararası pazarlama kavramı, pazar araştırma süreci, pazarlamada bilgi sistemleri, pazarlama planlama süreci ve stratejisi, pazarlama karması ve kültür konuları işlenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Uluslararası Pazarlamaya İlişkin Temel Kavramları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
2 Ülkelerin Ekonomik Olarak Sınıflandırılması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
3 Uluslararası Ekonomik Çevrenin Değerlendirilmesi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
4 Uluslararası pazar araştırma süreci ve şekilleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
5 Uluslararası pazarlamada temel bilgi sistemleri ve bilgi kaynakları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
6 Çokuluslu İşletmeler ve pazarlama faaliyetlerinin oluşma süreci Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
7 Uluslararası pazarlama planlama süreci ve uluslararası pazarlama stratejisinin oluşumu Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
8 Ara Sınav Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
9 Uluslararası pazarlamada ürün stratejisi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
10 Uluslararası pazarlamada fiyat stratejisi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
11 Uluslararası pazarlamada dağıtım stratejisi ve lojistik Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
12 Uluslararası pazarlamada dağıtım stratejisi ve lojistik Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
13 Uluslararası pazarlamada pazarlama iletişimi çabaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
14 Uluslararası Pazarlama Ve Kültür İlişkisi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
15 Uluslararası Pazarlama Ve Kültür İlişkisi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
16-17 Final Sınavı

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar