DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Organik Tarım Ürün Ambalaj ve Pazarlama YOT   238 4 2 2 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Uğur KEKEÇ
Dersi Verenler
Öğr. Gör.UĞUR KEKEÇ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Organik olarak üretilen ürünlerin ,ambalaj ve pazarlanmasında dikkat edilmesi gereken noktaların öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, amacı ve temel kavramlar. Organik Tarımsal pazarlamanın ve genel anlamda pazarlamanın tanımı, tarımsal pazarlamanın gelişimi ve önemi. Ekonomik gelişmede pazarlamanın fonksiyonları ve pazarlama zinciri. Pazar çeşitleri ve tüketici davranışları. Tarım ürünleri arz ve talebi. Tarım ürünleri fiyatlarının oluşması. Tarım ürünleri fiyatlarında dalgalanma ve fiyatlara yapılan müdahaleler. Firma Pazar talebinin tahmini. Pazar seçimi ve ürün pozisyonlama. Pazarlama karması. Pazarlama stratejisi (ürün, fiyat,dağıtım stratejisi).Pazarlama stratejisi (ürün, fiyat,dağıtım stratejisi).Tarımsal pazarlamanın ana hizmetleri. Tarımsal pazarlamanın ara hizmetleri.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Genel olarak pazarlamanın esaslarını yorumlayabilme.
2) Organik ürünlerinin pazarlanmasınıögrenirler.Bu tür işletmeleri karlı hale getirme yöntemleri açıklayabilir.
3) Özellikle organik ürünlerin ambalajlanmasında karşılaşılan sorunların ne olduğunu açıklayabilir,doğru uygulamaları yorumlayabilir
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)