DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
İletişim * MV-   124 2 1 1.5 2

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Resul TELLİ
Dersi Verenler
Öğr. Gör.RESUL TELLİ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
İletişim süreci ögelerini öğretme öğrenme süreci açısından tartışıldığında, öğretmen ve öğrencilerin iletişim becerileri açısından daha duyarlı kılınmaları, daha iyi donatılmaları ve öğretmen öğrenci ilişkisinin birbirlerine yakınlaşmalarını sağlamada yardımcı olunması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
1 İletişim Kavramı ve Süreç Bileşenleri 2 İletişim Modelleri 3 İletişim Türleri: Sözlü İletişim 4 Yazılı İletişim 5 Sözsüz İletişim 6 Görsel İletişim 7 İletişimin Yapıcı ve Bozucu Engelleri 8 İletişim Engellerini Aşma ve Etkin İletişim 9 Ailede İletişim 10 İletişim ve Empati 11 Zor İnsanlarla İletişim 12 Bilgi ve İletişim Teknolojileri 13 Bilgi ve İletişim Teknolojileri 14 Genel Değerlendirme

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen kuramsal bilgilere sahip olma.
X
2
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen uygulamalı bilgilere sahip olma.
3
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
4
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanıyabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
5
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
6
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanıyabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
7
Uygulamada karşılaşılan ve ön görülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek
X
8
Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirebilme ve yorumlayabilme Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
9
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel
X
10
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Sözlü İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler
2 Sözlü İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler
3 Yazılı İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler
4 Yazılı İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler
5 Yazılı İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler
6 Sözsüz İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler
7 Sözsüz İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler
8 Ara Sınav Ders kitabı, makaleler, dergiler
9 Sözsüz İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler
10 Biçimsel (Formal) İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler
11 Biçimsel (Formal) İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler
12 Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler
13 Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler
14 Örgüt dışı iletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler
15 Örgüt dışı iletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabı, makaleler, dergiler

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar