DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Temel Elektrik ve Elektronik IBT   106 2 3 3.5 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Tamer DOĞAN
Dersi Verenler
Öğr. Gör.TAMER DOĞAN1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencinin, temel elektrik ve elektronik uygulamaları ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Doğru Akım ve Gerilimi, Seri ve Paralel Devreler, Alternatif Akım Devreleri, Alternatif Akımda Ölçme, Yarı İletkenler, Transistörler, Lehimleme, Baskı Devre, SMD Elemanların Montajı

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olabilme.
2) Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olabilme.
3) Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olabilme.
4) Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olabilme.
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
6) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
8) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
9) Öz-düzenleme becerisine sahip olabilme
10) Öz-düzenleme becerisine sahip olabilme
11) Öz-düzenleme becerisine sahip olabilme
12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
13) Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
14) Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
15) Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olabilme.


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olabilme.
2
Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilme.
3
Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olabilme.
4
Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme.
5
Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilme.
6
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme.
7
Öz-düzenleme becerisine sahip olabilme
8
Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar.
9
Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
10
Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir.
11
Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular.
12
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
13
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
14
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
15
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
16
Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
17
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
18
Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
19
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Doğru Akım ve Gerilimi Ölçme Araştırma
2 Doğru Akım ve Gerilimi Ölçme Aletleri Araştırma
3 Doğru Akım ve Gerilim Araştırma
4 Dirençler Araştırma
5 Ohm Kanunu Araştırma
6 Kirchhoff akım ve gerilim kanunu Araştırma
7 Voltmetre ve Ampermetre Bağlantısı Araştırma
8 Topraklama Araştırma
9 Yalıtım Araştırma
10 Kısa Devre Araştırma
11 Ölçü aletleri Araştırma
12 Breadboard kullanımı Araştırma
13 Dijital ölçü aletlerinde ölçüm değerini en hassas değeri Araştırma
14 Kısa devre ve topraklama hatalarına dikkat etmek Araştırma
15 Alternatif Akım ve Gerilim Araştırma
16-17 Bobin ve kondansatör Araştırma

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar