DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Koruma Biyolojisi ORS   224 4 3 3 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Durmuş ÇETİNKAYA
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
kosistemin işlevlerinin öğrenilmesi, Biyoçeşitliliğin korunması için gerekli tedbir ve önlemler alınarak koruma planlaması yapılması ve insanlar tarafından değiştirilen doğal alanlar belirlenerek korumaya alınması hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği
Koruma biyolojisi nedir, Biyoçeşitlilik, Ekosistemin işlevleri, Habitatlarda meydana gelen tahribatlar, Habitat parçalanması, Aşırı hasat; Aşırı avlanma, İstilacı türler, Koruma planlaması ve öncelikler, İnsanlar tarafından değiştirilmiş alanların korunması

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Ekosistemler ve biyoçeşitliliğin canlılık için önemini öğrenir,
2) Ekosistemler ve biyoçeşitliliğin korunması için gerekli bilgiye sahip olur.
3) Biyoçeşitliliğin insanlık için önemini kavrar
4) Dünya ve Türkiye ölçeğinde tehdit altındaki tür ve yaşama ortamları hakkında bilgi sahibi olur
5) Biyolojik çeşitliliği koruma yöntemlerini öğrenir
6) Ülkemizde tür ve habitat olarak korunması gereken unsurlarınkoruma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Ormancılık ve Orman Ürünleri alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar.
X
2
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar.
X
3
Ormancılık uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, ormancılık hizmetleri ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır.
X
4
Ormancılık ve orman ürünleri ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
5
Bitkilerde hücre ve organ yapısı, yaşamsal faaliyetler, bitki-su-toprak ilişkisi, meteorolojik olaylar, ekoloji ve çevre sorunları ile ilgili temel bilgiye sahip olur.
X
6
Analitik düşünebilir, ormancılık ve orman ürünleri alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır
X
7
Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır
X
8
Meslek alanı ile ilgili araştırma yapmak bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar
X
9
Bir orman ürünü olan odundan üretilen ahşap esasları ürünlerin elde etme teknolojilerini açıklayabilir ve bu tesislerde yönetici olarak çalışabilir
10
Asli ve tali orman ağaçlarının dikimi, yetiştirilmesi, bakımı, kesimi, üretimi, taşınması, depolanması işlemlerinin yapar.
11
Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak birlikte hareket eder
X
12
Odun ve Odun dışı orman ürünleri üretim teknolojileri alanında yeterli bilgiye sahiptir ve bu ürünlerin işlendiği tesislerde ekip lideri olarak çalışabilir.
13
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olu
X
14
Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır
X
15
Bir yabancı dili A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşlarıile yeterli düzeyde iletişim kurar
X
16
Ormanların geliştirilmesi usulsüz ve kanunsuz müdahalelere, tabii afetlere, yangınlara, muhtelif orman zararlılarına karşı koruma ve gerekli kontrolleri yaptırır.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Geçmişten günümüze koruma biyolojisi Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Performans Değerlendirmesi
2 Biyoçeşitlilik tanımı, önemi Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Performans Değerlendirmesi
3 Ekosistemin yapısı ve işlevleri Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Performans Değerlendirmesi
4 Habitatlarda meydana gelen tahribatlar Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Performans Değerlendirmesi
5 Habitat parçalanması ve peyzaj değişimi Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Performans Değerlendirmesi
6 Aşırı hasat; Aşırı avlanma Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Performans Değerlendirmesi
7 İstilacı türler Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Performans Değerlendirmesi
8 Ara Sınav Yazılı Sınav
9 İklim değişikliği, yangın ve biyoçeşitlilik Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Performans Değerlendirmesi
10 Yokoluş etkenleri ve engellemek için uygulanan yöntemler Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Performans Değerlendirmesi
11 Koruma planlaması ve öncelikler Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Performans Değerlendirmesi
12 Tehlikedeki türlerin yönetimi Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Performans Değerlendirmesi
13 İnsanlar tarafından değiştirilmiş alanların korunması Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
14 IUCN Kriterleri ve özellikleri Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Performans Değerlendirmesi
15 Koruma çalışmalarının tasarımı ve analizi için prensipler Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Yazılı Sınav
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar