DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Bilgisayar Destekli Proje I ELT   259 3 3 3 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Nazım AKSAKER
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Simülasyon programını tanır. Temel Devrelerin Simülasyonunu yapar. Analog Devrelerin Simülasyonunu yapar. Dijital Devrelerin Simülasyonunu yapar. Baskı Devre Programın Tanır ve baskı devre şeması oluşturur. Program Ortamında Devre Çizimi yapar.
Dersin İçeriği
Temel Devrelerin Simülasyonu Analog Devrelerin Simülasyonu Dijital Devrelerin Simülasyonu Baskı Devre Programın Tanıtılması Program Ortamında Devre Çizimi Baskı Devre Şemasını Oluşturma

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Simülasyon programını tanır.
2) Temel Devrelerin Simülasyonunu yapar.
3) Analog Devrelerin Simülasyonunu yapar.
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak.
2
Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
4
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek.
5
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanmak.
6
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
8
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.
9
Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.
10
Makine ve Metal Teknolojileri faaliyet alanlarında kullanılan bilgisayar programlarını kullanabilmek.
11
Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
12
Temel seviyede İngilizce ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir.
13
Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
14
Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
15
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
16
Sosyal yetenekleri yasal ve etik kurallara göre kazanabilmek.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Simülasyon Programın Tanıtılması Ön hazırlık gerekli değildir.
2 Temel Devrelerin Simülasyonu Ön hazırlık gerekli değildir.
3 Temel Devrelerin hazırlanması Ön hazırlık gerekli değildir.
4 Temel Devrelerin Simülasyonu Ön hazırlık gerekli değildir.
5 Analog Devrelerin Simülasyonu Ön hazırlık gerekli değildir.
6 Analog Devrelerin hazırlanması Ön hazırlık gerekli değildir.
7 Dijital Devrelerin Simülasyonu Ön hazırlık gerekli değildir.
8 Ara Sınav
9 Baskı Devre Programın Tanıtılması Ön hazırlık gerekli değildir.
10 Ara Sınav ve Ders Tekrarı Ön hazırlık gerekli değildir.
11 Baskı Devre Programın Tanıtılması Ön hazırlık gerekli değildir.
12 Program Ortamında Devre Çizimi Ön hazırlık gerekli değildir.
13 Program Ortamında Devre Çizimi Ön hazırlık gerekli değildir.
14 Baskı Devre Şemasını Oluşturma Ön hazırlık gerekli değildir.
15 Projelerin değerlendirlemeleri Ön hazırlık gerekli değildir.
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar