Genel Bilgi
Kod | YSA222 |
Ad | Bitirme Tezi |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CELAL ERBAŞ |
Dersin Amacı
Öğrenciye bilimsel araştırma yapma yönünde beceriler kazandırma ve meslek yaşamında yayın yapabilecek duruma getirebilmek amacıyla gerekli olan araştırma ve yazım altyapısını kazandırma ile ilgili çalışmalar yapılması planlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Araştırma yapılacak konunun kapsamlı olarak irdelenmesi, Konu ile ilgili kaynakça taraması, Konunun yazım kurallarına uygun olarak yazılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İlgili makaleler. Ç.Ü. Fen Bilimleri Ensitütüsü Yazım kuralları
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Kaynakça tarama ve yazmayı bilimsel yayın süreci ile ilişkilendirir. |
ÖÇ03 | Referans verme tekniklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Bilimsel yayın yazım kurallarını açıklar. |
ÖÇ05 | Bilimsel sunum yapma tekniklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dalış yapılan deniz veya gölün kimyasal, fiziksel ve biyolojik özelliklerini açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dalış sistemlerini etkin ve güvenli bir şekilde kullanır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Denizcilik ve gemiciliğin temel kavramlarını açıklar | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dalışta oluşabilecek acil durumları öngörür ve önlem alır. Olası acil durumda gerekli müdahaleyi yapar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su altında mesleki alet ve ekipmanları kullanır | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su altı görüntüleme cihazları kullanır ve elde ettiği görüntüleri yorumlar | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su altı inşaatları, akuakültür kafes sistemleri, su altı arkeolojik kazıları, boru hatları ve gemi altı sörveylerde güvenli şekilde çalışır | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su altında karşılaştığı öngörülemeyen sorunlara çözüm bulur ve sorumluluk alır | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği ile ilgili teknolojik yenilikleri takip eder ve uygular | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bilgilerini yabancı dil kullanarak yazılı ve sözlü aktarır | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dalış teknikleri ve güvenlik kurallarına uygun şekilde dalış amirliği yapar | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dalışla ilgili yönetmelikleri açıklar ve uygular | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma yapılacak konunun kapsamlı olarak irdelenmesi, | konuyla ilgili kaynak taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Konu ile ilgili kaynakça taraması, | konuyla ilgili kaynak taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Konu ile ilgili kaynakça taraması ve değerlendirilmesi, | konuyla ilgili kaynak taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Konunun yazım kurallarının öğrenilmesi, | konuyla ilgili kaynak taranması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Konunun yazım kurallarına uygun olarak yazılması, | konuyla ilgili kaynak taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yazım kurallarının değerlendirilmesi, | konuyla ilgili kaynak taranması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Konunun yazım kurallarına uygun olarak yazılması ve ölçülendirilmesi, | konuyla ilgili kaynak taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Araştırması yapılan çalışmanın ön raporunun sunulması, | konuyla ilgili kaynak taranması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Hazırlanan raporun değerlendirilmesi, | konuyla ilgili kaynak taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Hazırlanan raporun değerlendirilmesi ve ölçülendirilmesi, | konuyla ilgili kaynak taranması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
12 | Araştırması yapılan çalışmanın rapor hazırlığı, | konuyla ilgili kaynak taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Araştırması yapılan çalışmanın son raporunun yazım kurallarına göre hazırlama teknikleri, | konuyla ilgili kaynak taranması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Araştırması yapılan çalışmanın son raporunun hazırlanması, | konuyla ilgili kaynak taranması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Araştırması yapılan çalışmanın son raporunun sunum olarak sunulması, | konuyla ilgili kaynak taranması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |