Genel Bilgi
Kod | SD0076 |
Ad | Fiziksel Uygunluk ve Spor |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EMİR İBRAHİM IŞIK |
Dersin Amacı
Dersi alan öğrencilere, insanların sağlıklı fizyolojik ve psikolojik yapıya sahip olabilmeleri, yaşamdan keyif alabilmeleri, yaşamsal sorunlarla mücadele edebilmeleri için yapmaları gereken fiziksel aktivite ve sportif etkinliklerin sistemli bir şekilde uygulanmasının öğrenimi ve öğretimini kavratabilmektir
Dersin İçeriği
Fiziksel uygunluk ve sporun gereklilik nedenleri ve ilgili kavramları. Isınma, soğuma, esneklik ve esneklik geliştirme yöntemleri. Kuvvet, kullanılan araç gereçler , hareketleri ve yöntemler. Endurans ile ilgili çalışmalar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders notları ve sunumlar
Notlar
Ferraresi, C. (Ed.). (2015). Physical Exercises: An Important Tool for Physical Therapy. Nova Science Publishers, Incorporated.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fiziksel uygunluk kavramlamını öğrenir |
ÖÇ02 | Fiziksel uygunluk ile ilgili unsurları ve kavramları öğrenir |
ÖÇ03 | Spor ve egzersiz kavramını öğrenir |
ÖÇ04 | Spor ve egzersiz ile ilgili unsurları ve kavramları öğrenir |
ÖÇ05 | Fiziksel uygunluk ve sporun bileşenlerini ve özelliklerini bilir. |
ÖÇ06 | Fiziksel uygunluk ve sporun gelişimi ile ilgili yöntemleri ve bu yöntemleri kullanmayı bilir. |
ÖÇ07 | Fiziksel uygunluk ile ilgili bileşenlere yönelik fiziksel aktivite ve sportif faaliyetleri bilir. |
ÖÇ08 | Farklı yaş gruplarına ve cinsiyete uygun fiziksel aktivite programlarını bilir. |
ÖÇ09 | Fiziksel aktivite ve sporun farklı kültürler arasındaki farklarını bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fiziksel uygunluk ve önemi. | Ön hazırlık gerektirmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
2 | Fiziksel uygunluk uygulama alanları, hedefleri, alt yapı ve eğitici sorunları. | Ön hazırlık gerektirmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
3 | Isınma, soğuma. | Isınma -soğuma egzersizleri hakkında genel kültür düzeyinde okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
4 | Esneklik ve esneklik geliştirme yöntemleri. | Germe egzersizleri hakkında genel kültür düzeyinde okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
5 | Esneklik geliştirme ile ilgili hareketler. Esneklik geliştirme çalışmaları. | Germe ve gevşeme egzersizleri hakkında genel kültür düzeyinde okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
6 | Kuvvet, kuvvet geliştirmek için kullanılan araçlar ve yapılan hareketler. | Kuvvetlendirme egzersizleri hakkında genel kültür düzeyinde okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
7 | Kuvvet testleri, farklı kuvvet geliştirme yöntemleri. | Kuvvetlendirme egzersizleri hakkında genel kültür düzeyinde okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Farklı yaş grupları için kuvvet çalışmaları. | Yaşın insan vücuduna etkilerini okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
10 | Farklı cinsiyet grupları için kuvvet çalışmaları. | Cinsiyetin insan vücuduna etkilerini okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
11 | Dayanıklılık, hedef kalp atım hızı yaklaşım yöntemleri | Dayanıklılık egzersizleri hakkında genel kültür düzeyinde bilgiyi okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
12 | Dayanıklılık çalışmalarında farklı yöntemler. | Dayanıklılık egzersizleri hakkında genel kültür düzeyinde bilgiyi okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
13 | Farklı koşullarda egzersiz; yüksek basınç, alçak basınç | Farklı koşulların insan bedeni üzerine etkilerini okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
14 | Farklı koşullarda egzersiz; sıcak hava, soğuk hava | Farklı koşulların insan bedeni üzerine etkilerini okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
15 | Final sınavı | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |