SD0433 Pilates

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0433
Ad Pilates
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU


Dersin Amacı

Pilates eğitimine ilişkin teknik çalışmaların uygulanabilmesine için doğru bir temelin yerleştirilmesi ve becerilerin öğrencilere kavratılması.

Dersin İçeriği

Eğitimde ,temel pilates algılamaya yönelik çalışmalar ve bunların harekete uygulanması .Temel yer çalışmaları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Pilates Anatomisi, A. Ellsworth. Pilates Uyumlu Beden Kontrolü, p. Lemond. Pilates Eğitmenler için El Kitabı, Hipokrat kitabevi.

Notlar

12 Haftalık Pilates Mat Egzersizinin 14-15 Yaş Voleybol Kız Öğrencilerinin Bazı Biyomotor Özellikler Ve Teknik Performans Üzerine Etkilerinin İncelenmesi, Sakarya, 2018.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır
ÖÇ02 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.
ÖÇ03 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular.
ÖÇ04 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma becerisi kazanır.
ÖÇ05 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır.
ÖÇ06 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
ÖÇ07 Spor organizasyonları düzenler.
ÖÇ08 Spor organizasyonları yürütür.
ÖÇ09 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır.
ÖÇ10 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular.
ÖÇ11 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır
ÖÇ12 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır.
ÖÇ13 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
ÖÇ14 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
ÖÇ15 Beden eğitimi ve spor alanında bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pilates ile ilgili temel tanımlar. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma
2 Joseph Hubertus Pilateskimdir Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Pilates tarihi. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Pilates ve omurga sağlığı. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Postür ve dokunma teknikleri Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Pilatestemel hareketleri. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Yer hareketlerine hazırlık. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Omurganın doğal duruşu Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Hamile kedi pozisyonu. Sfenks pozisyonu. Yan imprint duruşu. Muz duruşu Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Yüz hareketi, yukarı yuvarlanma hareketi, tek bacak daire hareketi. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Geriye yuvarlanma. Tek bacak esnetme. Çift bacak esnetme. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Omurga esnetmesi. Testere. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Tek baca ktekme. Çift bacak tekme. Fok hareketi. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Sınava hazırlık çalışmaları. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS