Genel Bilgi
Kod | SD0433 |
Ad | Pilates |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU |
Dersin Amacı
Pilates eğitimine ilişkin teknik çalışmaların uygulanabilmesine için doğru bir temelin yerleştirilmesi ve becerilerin öğrencilere kavratılması.
Dersin İçeriği
Eğitimde ,temel pilates algılamaya yönelik çalışmalar ve bunların harekete uygulanması .Temel yer çalışmaları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Pilates Anatomisi, A. Ellsworth. Pilates Uyumlu Beden Kontrolü, p. Lemond. Pilates Eğitmenler için El Kitabı, Hipokrat kitabevi.
Notlar
12 Haftalık Pilates Mat Egzersizinin 14-15 Yaş Voleybol Kız Öğrencilerinin Bazı Biyomotor Özellikler Ve Teknik Performans Üzerine Etkilerinin İncelenmesi, Sakarya, 2018.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır. |
ÖÇ03 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
ÖÇ04 | Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ06 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. |
ÖÇ07 | Spor organizasyonları düzenler. |
ÖÇ08 | Spor organizasyonları yürütür. |
ÖÇ09 | 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. |
ÖÇ10 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
ÖÇ11 | Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
ÖÇ12 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ13 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
ÖÇ14 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
ÖÇ15 | Beden eğitimi ve spor alanında bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pilates ile ilgili temel tanımlar. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma |
2 | Joseph Hubertus Pilateskimdir | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Pilates tarihi. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Pilates ve omurga sağlığı. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Postür ve dokunma teknikleri | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Pilatestemel hareketleri. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yer hareketlerine hazırlık. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Omurganın doğal duruşu | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Hamile kedi pozisyonu. Sfenks pozisyonu. Yan imprint duruşu. Muz duruşu | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Yüz hareketi, yukarı yuvarlanma hareketi, tek bacak daire hareketi. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Geriye yuvarlanma. Tek bacak esnetme. Çift bacak esnetme. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Omurga esnetmesi. Testere. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tek baca ktekme. Çift bacak tekme. Fok hareketi. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sınava hazırlık çalışmaları. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |