Genel Bilgi
Kod | AA025 |
Ad | Astrobiyoloji I |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN CENGİZ DARICI |
Dersin Amacı
Dünyada farklı ortamlarda yaşayabilen canlıları tanıyarak uzayda yaşam ortamı bulma veya oluşturmaya katkıda bulunmak.
Dersin İçeriği
Dünyamızın oluşumu, jeolojik zamanlar, canlıların oluşumu, Canlı ve cansızların farkları, yaşam koşulları ve özellikleri,canlıların genel özellikleri, ekstrem koşullarda yaşayan canlılar ve ortamlarının özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeryüzündeki canlılığın farklı boyutlarını algılama |
ÖÇ02 | Aynı güneşten kopan Dünya ile diğer gezegenlerdeki yaşam koşullarının benzerliği hakkında fikir geliştirme |
ÖÇ03 | Ekstrem canlıların özelliklerinin uzayda etkin olacağı konusunda öngörülerde bulunma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilim dallarını ve kullanılmakta olan kuramsal ve gözlemsel yöntemleri bilmek ve uygulamak. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik, Matematik, Uzay Bilimleri ve Teknolojileri konularında, edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, ihtiyaçları belirlemek, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışmak, gelişmeleri izlemek ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanmak. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Astronomi ve Uzay Bilimleri ile ilgili alanlarda tez çalışmaları projeler yapmak, konulara ilişkin düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm yollarını, nicel ve nitel verilerle desteklemek. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı iletişim kurmak; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeleri ve meslektaşları ile iletişim becerileri geliştirmek. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Astronomi ve Uzay Bilimleri alanında kazanılan becerilere yönelik bilimsel ve teknolojik materyalleri tasarlamak ve geliştirmek. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleme ve bunları uygulama. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı, kalıcı, güvenilir ve doğru kaynaklardan bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme, etkin çalışabilme ve zamanı etkin kullanabilme | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluk alma, bağımsız davranma ve yaratıcılık becerisi kazanma. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirmek. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel fiziksel etkileşimlerle ışınım süreçleri arasında bağlantı kurarak kaydedilen fotonlardan kaynağın özelliklerine ve evrimine ilişkin bilgi türetebilme. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bütün olarak evrenin ve içerdiği cisimlerin yapısı, oluşumu ve evrimini bilimsel yöntemlerle çok yönlü değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verinin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanması ile ilgili süreçleri kavrayıp uygulayabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünyamızın oluşumu | ders notları, kitaplar, grafikler, | |
2 | Jeolojik zamanlar | ders notları, kitaplar, grafikler, makaleler | |
3 | ilk canlı oluşumu, canlı oluşumuna uygun koşulların özellikleri, canlıların gruplandırılması | ders notları, kitaplar, grafikler, makaleler | |
4 | Prokaryot ve eukaryot canlıların özellikleri ve örnekler | ders notları, kitaplar, grafikler, makaleler | |
5 | Algler (Cyanophyta) | ders notları, kitaplar, grafikler, makaleler | |
6 | Algler (Cyanophyta) | ders notları, kitaplar, grafikler, makaleler | |
7 | Cholorophyta (Yeşil algler) | ders notları, kitaplar, grafikle, rmakaleler | |
8 | Ara Sınav | sözlü | |
9 | Cholorophyta (Yeşil algler) | ders notları, kitaplar, grafikler, makaleler | |
10 | Charophyta (su şamdanları) ve Euglenophyta (kamçılı algler) | ders notları, kitaplar, grafikler, makaleler | |
11 | Dinophyta ( ateş rengi algler) | ders notları, kitaplar, grafikler,makaleler | |
12 | Diatomae ( Diatomeler ) ve Xanthophyta (sarı su yosunları) | ders notları, kitaplar, grafikler, makaleler | |
13 | Chrysophyta (altın rengi su yosunları) ve Cryptophyta | ders notları, kitaplar, grafikler, makaleler | |
14 | Phaeophyta (esmer algler) ve Rhodophyta (kırmızı algler) | ders notları, kitaplar, grafikler, makaleler | |
15 | Thallophyta (talluslu bitkiler, Bryophyta) ve Cormophyta (kormuslu bitkiler, Pteridophyta) | ders notları, kitaplar, grafikler, makaleler | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü veya yazılı sınav | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü veya yazılı sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |