BB034 Physiology of the in vitro Grown Plants

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB034
Ad Physiology of the in vitro Grown Plants
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof.Dr. SAADET BÜYÜKALACA


Dersin Amacı

İn vitro koşullarda geliştirilen bitkilerde meydana gelen fizyolojik olayların açıklanmasıdır

Dersin İçeriği

Bu kursta in vitro koşullarda gelişen bitkilerin bitki besin elementleri ve hormon gereksinimleri anlatılmaktadır. Ayrıca vitrifikasyon, doku kahverengileşmesi, sürgün ucu nekrozları ve gaz değişimi konularında bilgi verilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
ÖÇ02 Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
ÖÇ03 Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme
ÖÇ04 Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme
ÖÇ05 Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
ÖÇ06 Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme
ÖÇ07 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma
ÖÇ08 Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme
ÖÇ09 Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme
ÖÇ10 Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme
ÖÇ11 Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
ÖÇ12 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme
ÖÇ13 Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki Fizyolojisinin temel konuları Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 İn vitro, Ex-vitro ve in vivo koşullarda yetişen bitkilerdeli değişiklikler Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 İn vitro koşullarda gelişen bitkilerin besin elementi ihtiyacı: Makro elementler Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 İn vitro koşullarda gelişen bitkilerin besin elementi ihtiyacı: Mikro elementler Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 İn vitro koşullarda gelişen bitkilerin su kaybı ve stomalarında meydana gelen değişiklikler Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 İn vitro koşullarda gelişen bitkilerin karbon kaynağı ihtiyacı Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 İn vitro koşullarda bitki büyüme düzenleyicilerin etkisi :oksinler ve sitokininler Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İn vitro koşullarda bitki büyüme düzenleyicilerin etkisi :absizinler, etilen ve digerleri Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 İn vitro koşullarda gaz değişimi Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 İn vitro koşullarda ısığın etkisi Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 İn vitroda gelişen bitkilerin dış koşullara adaptasyonu Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 İn vitro koşullarda bitkilerde meydana gelen fizyolojik ve gelişimsel problemler:sürgün ucu nekrozları Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 İn vitro koşullarda bitkilerde meydana gelen fizyolojik ve gelişimsel değişiklikler:doku kahverengileşmesi Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Epigenetik değişiklikler ve somaklonal değişiklikler Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav