EM536 Pazarlama İletişimi ve Pazar Yönetimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EM536
Ad Pazarlama İletişimi ve Pazar Yönetimi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEVHİBE OYA ÇETİK


Dersin Amacı

İletişim kavramı, pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi, tutundurma karması, reklam, halkla ilişkiler ve duyurum, kişisel satış, ürün ve ambalaj, dağıtım, fiyatın iletişim boyutu, marka yönetimi ve marka yerleştirme konularında araştırmalar yaparak konuya hakim olmak amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

İletişim kavramı, pazarlamada iletişim,temel pazarlama karması unsurları ve bütünleşik pazarlama iletişimi konuları ele alınacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel iletişim modeli hakkında bilgi sahibidir.
ÖÇ02 Pazarlama yönetiminde iletişimin yerini ve önemini bilir
ÖÇ03 Pazarlama iletişimine ait temel kavramları bilir ve uygulayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişim kavramı Kaynak okuma
2 temel iletişim modeli Kaynak okuma
3 Temel iletişim modeli Kaynak okuma
4 Pazarlamada iletişim Araştırma
5 Pazarlamada iletişim araştırma
6 temel pazarlama ilkeleri Kaynak okuma
7 Temel pazarlama ilkeleri Kaynak okuma
8 Ara Sınav Hazırlık
9 Yeni kavramlar Araştırma
10 Yeni kavramlar Araştırma
11 Müşteri ilişkileri yönetimi Kaynak okuma
12 Müşteri ilişkileri yönetimi Araştırma
13 Uygulama Araştırma
14 Uygulama Araştırma
15 Uygulama Araştırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlık
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlık