BYEPM3 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BYEPM3
Ad Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisansüstü Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CENGİZ USLU


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bilimsel etik kavramını, bilimsel araştırma etiğine ilişkin temel ilkeleri, Etiğe aykırı eylemler ve nedenlerini, bilimsel bilginin özelliklerini, Bilimsel araştırmaların önemini, gerekliliğini, aşamalarını, veri analizi ve araştırma hipotezi test yöntemlerini, bazı yayın türlerini, etik dışı davranışlarla mücadele ve önleyici yaptırım konularını öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu derste, Etik kavramı, bilimsel araştırma etiğine ilişkin temel ilkeler, Etiğe aykırı eylemler ve nedenleri, Bilimin ve bilginin tanımı, bilimsel bilginin özellikleri, Bilimsel bilgiye ulaşmada araştırmanın gerekliliği ve önemi, Bilimsel araştırmalarda aşamalar, Bazı deneme desenlerinin tanıtımı, veri analiz yöntemleri, Araştırma hipotezinin testi, bulgular ile sonuç ve önerilerin hazırlanması, Yayınlanması, Etik dışı davranışlarla mücadele, etik ihlallerine karşı önleyici yaptırım konuları verilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Daşdemir, İ., 2016. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırmalarda etik kuralları öğrenir.
ÖÇ02 Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları bilir.
ÖÇ03 Bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
ÖÇ04 Bilimsel yayın türlerini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimin ve bilginin tanımı, bilimsel bilginin özellikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Bilimsel bilgiye ulaşmada araştırmanın gerekliliği ve önemi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bilimsel araştırmalarda aşamalar; literatür taraması, bilimsel bilgiye erişim: kütüphane, veri tabanları Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
4 Sorunun ve araştırma konusunun belirlenmesi, hipotezin ifade edilmesi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Araştırmanın tasarlanması; araştırma amacı ve öneminin ortaya konulması, kaynak gösterme, atıf yöntemleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
6 Materyal ve yöntemin hazırlanması, uygulamaların yapılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
7 Veri toplama, bilimsel araştırmalarda istatistiğin yeri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Bazı deneme desenlerinin tanıtımı, veri analiz yöntemleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 Araştırma hipotezinin testi, bulguların yorumu ve tartışılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Sonuç ve önerilerin verilmesi, kaynaklar listesi hazırlama Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
12 Yayın türleri; Tez (Lisans, Yüksek Lisans, Doktora), araştırma makalesi, derleme, mektup, kısa rapor Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
13 Etik kavramı, bilimsel araştırma etiğine ilişkin temel ilkeler Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
14 Etiğe aykırı eylemler ve nedenleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
15 Etik dışı davranışlarla mücadele, etik ihlallerine karşı önleyici yaptırımlar. Çukurova Üniversitesi Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi, YÖK Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi, Etik Kurulları Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Final Sınavı Sınava Hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Final Sınavı Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev