PM588 Habitat Sınıflama ve Vejetasyon Analizi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM588
Ad Habitat Sınıflama ve Vejetasyon Analizi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KEMAL TULÜHAN YILMAZ


Dersin Amacı

Vejetasyon analiz verilerine dayalı habitat sınıflama sistemleri (CORINE, EUNIS), ile doğal çevre üzerindeki antropojen etkilerin saptanmasında bitki örtüsü analizinin işlevi hakkında bilgi aktarmak ve bu bilginin peyzaj planlama sürecinde kullanımı yönünde beceri kazandırmak.

Dersin İçeriği

Ders; öğrencilerle karşılıklı olarak temel kavram ve tanımların aktarılması, habitat sınıflama ve vejetasyon analizine yönelik gerçekleştirilmiş örnek proje ve raporların incelenmesi, tartışılması; seçilecek bir alanda bağımsız veya grup olarak vejetasyon analizi verilerine dayalı habitat sınıflama yaklaşımının geliştirilmesi, bu kapsamda bir rapor hazırlanması ve karşılıklı tartışma biçiminde uygulamalı olarak yürütülecektir.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Habitat sınıflama sistemlerinin (CORINE, EUNIS) ve Syn-taksonomik indikatörleri tanımak.
ÖÇ02 Vejetasyon analiz yöntemlerini öğrenmek.
ÖÇ03 Ekolojik yapının incelenmesinde bitki örtüsü indikatörünün kullanımını öğrenmek.
ÖÇ04 Doğal çevre üzerindeki antropojen etkilerin saptanmasında bitki örtüsü analizinin işlevini bilmek.
ÖÇ05 Bu bilginin peyzaj planlama sürecinde kullanımı yönünde beceri kazandırmak.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Habitat sınıflama sistemleri (CORINE, EUNIS) Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Syn-taksonomik sınıflama yaklaşımı ve indikatörler Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Vejetasyon analiz yöntemleri Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
4 Quadrat yöntemi, En küçük örnek alan yöntemi Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Meşcere analizi Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Transekt ve şerit yöntemi Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Uygulama çalışması Grup çalışmasına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Ekolojik yapının incelenmesinde bitki örtüsü indikatörünün kullanımı Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Doğal çevre üzerindeki antropojen etkilerin saptanmasında bitki örtüsü analizinin işlevi Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Doğallık ve hemorobi Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Synantropik vejetasyon Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Bitki örtüsü/habitat haritaları Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Uygulama çalışması ve ödev Grup çalışmasına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Ödev sunumu Grup çalışmasına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav