Genel Bilgi
Kod | PM588 |
Ad | Habitat Sınıflama ve Vejetasyon Analizi |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KEMAL TULÜHAN YILMAZ |
Dersin Amacı
Vejetasyon analiz verilerine dayalı habitat sınıflama sistemleri (CORINE, EUNIS), ile doğal çevre üzerindeki antropojen etkilerin saptanmasında bitki örtüsü analizinin işlevi hakkında bilgi aktarmak ve bu bilginin peyzaj planlama sürecinde kullanımı yönünde beceri kazandırmak.
Dersin İçeriği
Ders; öğrencilerle karşılıklı olarak temel kavram ve tanımların aktarılması, habitat sınıflama ve vejetasyon analizine yönelik gerçekleştirilmiş örnek proje ve raporların incelenmesi, tartışılması; seçilecek bir alanda bağımsız veya grup olarak vejetasyon analizi verilerine dayalı habitat sınıflama yaklaşımının geliştirilmesi, bu kapsamda bir rapor hazırlanması ve karşılıklı tartışma biçiminde uygulamalı olarak yürütülecektir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Habitat sınıflama sistemlerinin (CORINE, EUNIS) ve Syn-taksonomik indikatörleri tanımak. |
ÖÇ02 | Vejetasyon analiz yöntemlerini öğrenmek. |
ÖÇ03 | Ekolojik yapının incelenmesinde bitki örtüsü indikatörünün kullanımını öğrenmek. |
ÖÇ04 | Doğal çevre üzerindeki antropojen etkilerin saptanmasında bitki örtüsü analizinin işlevini bilmek. |
ÖÇ05 | Bu bilginin peyzaj planlama sürecinde kullanımı yönünde beceri kazandırmak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Habitat sınıflama sistemleri (CORINE, EUNIS) | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Syn-taksonomik sınıflama yaklaşımı ve indikatörler | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Vejetasyon analiz yöntemleri | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Quadrat yöntemi, En küçük örnek alan yöntemi | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Meşcere analizi | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Transekt ve şerit yöntemi | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Uygulama çalışması | Grup çalışmasına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Ekolojik yapının incelenmesinde bitki örtüsü indikatörünün kullanımı | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Doğal çevre üzerindeki antropojen etkilerin saptanmasında bitki örtüsü analizinin işlevi | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Doğallık ve hemorobi | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Synantropik vejetasyon | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bitki örtüsü/habitat haritaları | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Uygulama çalışması ve ödev | Grup çalışmasına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ödev sunumu | Grup çalışmasına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |