Genel Bilgi
Kod | PM545 |
Ad | Turizm Coğrafyası |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BERRİN SİREL |
Dersin Amacı
Öğrencilerin dünya ve özellikle Türkiye turizm coğrafyasını ve bu coğrafyalarda gerçekleştirilebilecek rekreasyonel faaliyetler ile turizm türlerini arz ve talep yönüyle öğretmektir.
Dersin İçeriği
Turizm coğrafyası : tanımlar, Turizmde talep ve güdüler,Turizmde arz: Çekicilikler-Ulaşım-Konaklama,Avrupa ülkelerinde turizm alanları, Doğu Avrupa ve Baltık Ülkeleri turizm alanları, Bağımsız Devletler Topluluğu turizm alanları, Afrika ve Orta doğu Ülkeleri turizm alanları, Kuzey Amerika ülkeleri turizm alanları,Güney ve orta Amerika ülkeleri turizm alanları,Avusturya turizm alanları,Asya ülkeleri turizm alanları,Türkiye de turizm alanları.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
ÖÇ02 | Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. |
ÖÇ03 | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
ÖÇ04 | Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
ÖÇ05 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
ÖÇ06 | Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
ÖÇ07 | Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
ÖÇ08 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. |
ÖÇ09 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
ÖÇ10 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
ÖÇ11 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. |
ÖÇ12 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
ÖÇ13 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
ÖÇ14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
ÖÇ15 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Turizm coğrafyası : tanımlar | İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Turizmde talep ve güdüler | İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Turizmde arz: Çekicilikler-Ulaşım-Konaklama | İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Avrupa ülkelerinde turizm alanları | İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Benelüks ülkeleri turizm alanları | İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Doğu avrupa ve Baltık Ülkeleri turizm alanları | İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Bağımsız Devletler Topluluğu turizm alanları | İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Afrika ve Ortadoğu Ülkeleri turizm alanları | İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Kuzey Amerika ülkeleri turizm alanları | İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Güney ve orta Amerika ülkeleri turizm alanları | İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Avusturya ve Yeni Zellanda turizm alanları | İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Asya ülkeleri turizm alanları | İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Asya ülkeleri turizm alanları | İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Türkiye de turizm alanları | İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |