Genel Bilgi
Kod | PM518 |
Ad | Rekresyonel Planlama Organizasyonu |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FARUK ALTUNKASA |
Dersin Amacı
Rekreasyon kaynakları ile toplumun ve bireylerin rekreasyonel gereksinimleri arasında en uygun ve uzun vadeli dengenin kurulmasına katkı sağlayacak fiziksel plan ve programların geliştirilmesi konusunda gerekli olan kavramsal, kuramsal ve uygulamaya dönük bilgilerin verilmesine, becerilerin kazandırılmasına çalışılacaktır.
Dersin İçeriği
Rekreasyon planlama ve tasarımına giriş ve temel kavramlar, Rekreasyon planlama ve tasarımında kaynaklar (arz), rekreasyonel talep, rekreasyonel gereksinimler, Ulusal ve uluslararası rekreasyon ölçün ve ölçütleri, Rekreasyon planlama ve tasarımında amaç, hedef ve politikalar, Tanımlayıcı amaç sistemleri; halka hizmet yönelimi, çevresel yenileme yönelimi, açık alanların korunması yönelimi, Rekreasyon planlama ve tasarımında alternatiflerin seçilmesinde strateji ve yöntemler, Alternatiflerin tanımlanmasında kullanılan teknikler; Ağırlıklandırılmış Kriterler Yöntemi, Demiryolu Sınıflandırma Yöntemi, Nokta-Değer Yöntemi, Çalışma Kılavuzu Yöntemi, Plan uygulamaları; kentlerdeki değişimler ve kentlerin geleceği üzerine senaryolar, Rekreasyonun yeni boyutları.
Dersin Ön Koşulu
-
Kaynaklar
-
Notlar
-
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
ÖÇ02 | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
ÖÇ03 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
ÖÇ04 | Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
ÖÇ05 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
ÖÇ06 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. |
ÖÇ07 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
ÖÇ08 | lanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
ÖÇ09 | Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
ÖÇ10 | Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Rekreasyon planlama ve tasarımına giriş ve temel kavramlar | Rekreasyon planlama ve tasarımı konusunda gerçekleştirilmiş örnek projeler ve raporlar, ödev olarak yapılacak alan çalışmasında paydaş katılımlarına yönelik bilgi ve anket formları, amaca uygun bilgisayar yazılımları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Rekreasyon planlama ve tasarımında kaynaklar (arz), rekreasyonel talep, rekreasyonel gereksinimler | Rekreasyon planlama ve tasarımı konusunda gerçekleştirilmiş örnek projeler ve raporlar, ödev olarak yapılacak alan çalışmasında paydaş katılımlarına yönelik bilgi ve anket formları, amaca uygun bilgisayar yazılımları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Ulusal ve uluslararası rekreasyon ölçün ve ölçütleri | Rekreasyon planlama ve tasarımı konusunda gerçekleştirilmiş örnek projeler ve raporlar, ödev olarak yapılacak alan çalışmasında paydaş katılımlarına yönelik bilgi ve anket formları, amaca uygun bilgisayar yazılımları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Rekreasyon planlama ve tasarımında amaç, hedef ve politikalar | Rekreasyon planlama ve tasarımı konusunda gerçekleştirilmiş örnek projeler ve raporlar, ödev olarak yapılacak alan çalışmasında paydaş katılımlarına yönelik bilgi ve anket formları, amaca uygun bilgisayar yazılımları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Tanımlayıcı amaç sistemleri; halka hizmet yönelimi, çevresel yenileme yönelimi, açık alanların korunması yönelimi | Rekreasyon planlama ve tasarımı konusunda gerçekleştirilmiş örnek projeler ve raporlar, ödev olarak yapılacak alan çalışmasında paydaş katılımlarına yönelik bilgi ve anket formları, amaca uygun bilgisayar yazılımları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Rekreasyon planlama ve tasarımında alternatiflerin seçilmesinde strateji ve yöntemler | Rekreasyon planlama ve tasarımı konusunda gerçekleştirilmiş örnek projeler ve raporlar, ödev olarak yapılacak alan çalışmasında paydaş katılımlarına yönelik bilgi ve anket formları, amaca uygun bilgisayar yazılımları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Alternatiflerin tanımlanmasında kullanılan teknikler; Ağırlıklandırılmış Kriterler Yöntemi | Rekreasyon planlama ve tasarımı konusunda gerçekleştirilmiş örnek projeler ve raporlar, ödev olarak yapılacak alan çalışmasında paydaş katılımlarına yönelik bilgi ve anket formları, amaca uygun bilgisayar yazılımları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Alternatiflerin tanımlanmasında kullanılan teknikler; Demiryolu Sınıflandırma Sistemi | Rekreasyon planlama ve tasarımı konusunda gerçekleştirilmiş örnek projeler ve raporlar, ödev olarak yapılacak alan çalışmasında paydaş katılımlarına yönelik bilgi ve anket formları, amaca uygun bilgisayar yazılımları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Alternatiflerin tanımlanmasında kullanılan teknikler; Nokta Değer Yöntemi | Rekreasyon planlama ve tasarımı konusunda gerçekleştirilmiş örnek projeler ve raporlar, ödev olarak yapılacak alan çalışmasında paydaş katılımlarına yönelik bilgi ve anket formları, amaca uygun bilgisayar yazılımları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Alternatiflerin tanımlanmasında kullanılan teknikler; Çalışma Kılavuzu Yöntemi | Rekreasyon planlama ve tasarımı konusunda gerçekleştirilmiş örnek projeler ve raporlar, ödev olarak yapılacak alan çalışmasında paydaş katılımlarına yönelik bilgi ve anket formları, amaca uygun bilgisayar yazılımları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Plan uygulamaları; Açık Alanların Korunması, Gelişim Programlaması | Rekreasyon planlama ve tasarımı konusunda gerçekleştirilmiş örnek projeler ve raporlar, ödev olarak yapılacak alan çalışmasında paydaş katılımlarına yönelik bilgi ve anket formları, amaca uygun bilgisayar yazılımları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Plan uygulamaları; kentlerdeki değişimler ve kentlerin geleceği üzerine senaryolar | Rekreasyon planlama ve tasarımı konusunda gerçekleştirilmiş örnek projeler ve raporlar, ödev olarak yapılacak alan çalışmasında paydaş katılımlarına yönelik bilgi ve anket formları, amaca uygun bilgisayar yazılımları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Plan uygulamaları; kentlerdeki değişimler ve kentlerin geleceği üzerine senaryolar | Rekreasyon planlama ve tasarımı konusunda gerçekleştirilmiş örnek projeler ve raporlar, ödev olarak yapılacak alan çalışmasında paydaş katılımlarına yönelik bilgi ve anket formları, amaca uygun bilgisayar yazılımları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Plan uygulamaları; rekreasyonun yeni boyutları; Genel bir değerlendirme ve tartışma | Rekreasyon planlama ve tasarımı konusunda gerçekleştirilmiş örnek projeler ve raporlar, ödev olarak yapılacak alan çalışmasında paydaş katılımlarına yönelik bilgi ve anket formları, amaca uygun bilgisayar yazılımları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |