Genel Bilgi
Kod | HEM817 |
Ad | Yaşlı istismarı ve ihmali |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ |
Dersin Amacı
Yaşlılık ve yaşlılık alanını tanımak, yaşlılara yönelik sosyal hizmet müdahaleleri konusunda beceri kazanmak, yaşlılık dönemimde karşılaşılabilecek sorunları öğrenmek ve bu sorunlara çözüm stratejileri geliştirebilmek
Dersin İçeriği
İhmal ve istismar ile ilgili temel kavramlar, yaşlı istismarı tipleri, yaşlı istismarı belirtileri, alınacak önlemler ve hemşirelik bakımı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Geriatri Hemşireliği 2019
Notlar
Yaşlı Sağlığı ve Bakım 2014
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaşlılık dönemi kuramlarını açıklar |
ÖÇ02 | Öğrenciler yaşlı bireyin psiko-sosyal ve ekonomik gereksinimlerini sınıflandırabilecektir |
ÖÇ03 | Öğrenciler yaşlılık döneminde sık görülen hastalıklara ilişkin farkındalık geliştirebilecektir |
ÖÇ04 | Yaşlı ihmal ve istismarına yönelik sınıflandırmayı yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ön hazırlık | Önerilen kaynağın okunması | |
2 | Ön hazırlık | Önerilen kaynağın okunması | |
3 | Gerontoloji ve Gerontolojik Sosyal Hizmet Kavramsal Çerçevesi | Önerilen kaynağın okunması | |
4 | Yaşlanma Kuramları | Önerilen kaynağın okunması | |
5 | Yaşlılıkta Psikososyal ve Ekonomik Gereksinimler | Önerilen kaynağın okunması | |
6 | Yaşlılarda Mental Bozukluklar | Önerilen kaynağın okunması | |
7 | Yaşlılarda Demansiyel Bozukluklar I | Önerilen kaynağın okunması | |
8 | ARA SINAV | Önerilen kaynağın okunması | |
9 | Yaşlılarda Demansiyel Bozukluklar II | Önerilen kaynağın okunması | |
10 | Yaşlılık Döneminde Sık Karşılaşılan Sorunlar | Önerilen kaynağın okunması | |
11 | Yaşlı refahını anlamak | Önerilen kaynağın okunması | |
12 | Ulusal ve Uluslararası Yaşlı Mevzuatı | Önerilen kaynağın okunması | |
13 | Emeklilik ve Döneme ilişkin Sosyal Politikalar | Önerilen kaynağın okunması | |
14 | Yaşlı İhmal ve İstismarı,Türkiye’de Gerontolojik Sosyal Hizmet Uygulamaları I | Önerilen kaynağın okunması | |
15 | Yaşlı İhmal ve İstismarı,Türkiye’de Gerontolojik Sosyal Hizmet Uygulamaları II | Önerilen kaynağın okunması | |
16 | Karşılaştırmalı Türkiye ve Dünya’da Gerontolojik Sosyal Hizmet Uygulamaları | Önerilen kaynağın okunması | |
17 | FİNAL SINAVI |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |