Genel Bilgi
Kod | HEM816 |
Ad | İntegratif sağlık uygulamaları |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ |
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; integrative yöntemler konusunda kuramsal bilgi vermek, integratif yöntemleri kullanarak bakım becerilerini kazandırmak, holistic bakış açısı ile bakımı planlamak ve uygulamaları entegre etmektir.
Dersin İçeriği
İntegratif bakım kavramı ve gelişimi; İntegratif Bakım: Alternatif Tıp Sistemleri, İntegratif Bakım: Zihin Beden Uygulamaları; İntegratif Bakım: Biyolojik temelli uygulamalar; İntegratif Bakım: enerji terapileri, integrative yöntemler ve etik, integrative yöntemler ve hemşirelik
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Konuyla alakalı internetteki tüm kaynaklar
Notlar
Palyatif Bakımda Tamamlayıcı ve İntegratif Tedaviler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Integrative yöntemleri kavrayabilme |
ÖÇ02 | Integrative yöntemleri kullanarak bakım becerilerini kazanmak |
ÖÇ03 | Holistik bakış açısı ile bakımı planlamak |
ÖÇ04 | Teorik bilgiyi uygulamaya aktarmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | Önerilen Kaynağın Okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Derse Hazırlık | Önerilen Kaynağın Okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | İntegratif Bakım Kavramı ve Gelişimi | Önerilen Kaynağın Okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | İntegratif Yöntemler: Alternatif Tıp Sistemleri | Önerilen Kaynağın Okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
5 | İntegratif Yöntemler: Alternatif Tıp Sistemleri | Önerilen Kaynağın Okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | İntegratif Yöntemler: Zihin Beden Uygulamaları | Önerilen Kaynağın Okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | İntegratif Yöntemler: Biyolojik Temelli Uygulamalar | Önerilen Kaynağın Okunması | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Örnek Olay |
8 | ARA SINAV | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
9 | İntegratif Yöntemler: Biyolojik Temelli Uygulamalar | Önerilen kaynağın okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | İntegratif Yöntemler: Manipülatif ve Vücut Temelli Yöntemler | Önerilen kaynağın okunması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
11 | İntegratif Yöntemler: Manipülatif ve Vücut Temelli Yöntemler | Önerilen kaynağın okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | Enerji Terapileri | Önerilen kaynağın okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Enerji Terapileri | Önerilen kaynağın okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | İntegratif Yöntemler ve Hemşirelik | Önerilen kaynağın okunması | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
15 | İntegratif Yöntemler ve Etik | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
|
16 | FİNAL SINAVI | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
17 | FİNAL SINAVI | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |