Genel Bilgi
Kod | BSB632 |
Ad | Spor Bilimlerinde Araştırma Tasarımları ve Biyoistatistik |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEVENT SANGÜN |
Dersin Amacı
SPSS programını tanıtmak ve örnek çözümler vermek. Giriş ve ileri düzeydeki istatistik eğitiminde istatistik paket programlarından yararlanılmasını sağlamak
Dersin İçeriği
Paket program menüleri, Paket programlarda veri girişi ve türetimi, Tabloların oluşturulması ve grafik çizimi, Betimsel istatistiklerin hesaplanması, parametrik testler, parametrik olmayan testler, Regresyon korelasyon analizleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön Koşulu Yok
Kaynaklar
İstatistik, Schaum's serisi. Üçüncü baskı. Nobel yayınları
Notlar
öğretim elemanının ders notları: Prof.Dr. Levent SANGÜN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırma önerisi hazırlayabilme becerisini kazanır |
ÖÇ02 | Araştırma yapabilme becerisini kazanır |
ÖÇ03 | Rapor hazırlayabilme ve sunabilme becerisini kazanır |
ÖÇ04 | Biyoistatistik tanımını bilir |
ÖÇ05 | biyoistatistik alanında kullanılan örnekleme metodlarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 2 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmanın tanımı ve amaçları. Bilimsel araştırmalarda temel kavramla | Devam/Katılım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Araştırmanın planlanması. Araştırma önerisinin hazırlanması | Devam/Katılım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Veri toplama yöntemleri. Literatür araştırması, deneyler, gözlem ve anket | Devam/Katılım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Anket yöntemleri, sonuçların sunulması | Laboratuar ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Araştırma yöntemleri; deneysel araştırmalar, alan araştırmaları, tanıtıcı araştırmalar | Laboratuar ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Araştırma sonuçlarının sunulmasında göz önüne alınması gereken özellikler | Laboratuar ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Biyoistatistik tanımı ve açıklamalar | Laboratuar ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Laboratuar ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Biyolojik veri çeşitleri | Laboratuar ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Anakütle ve örneklemeler | Laboratuar ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Örnekleme Metodu I: Çapraz tablo çalışmaları | Laboratuar ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Örnekleme Metodu II: Prospective ve Retrospective Çalışmalar | Laboratuar ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Örnekleme Metodu III: Kontrollü Karşılaştırmalı denemeler | Laboratuar ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Örnek çözümleri I | Laboratuar ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Örnek çözümleri II | Laboratuar ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Laboratuar ve uygulama | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Laboratuar ve uygulama |