BED604 Spor Eğitimi İçin Nörokinezyolojik Anatomi

0 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED604
Ad Spor Eğitimi İçin Nörokinezyolojik Anatomi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 0 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BEHİCE DURGUN


Dersin Amacı

Hareketin kontrolünde yer alan nöral yapıların ve işleyişin, en basit hareketlerden üst merkezler tarafından denetlenen hareketlere ve emosyonel-bilişsel- davranışsal örüntülere kadar olan entegrasyonundaki etkisinin anlaşılması için nöroanatomi, kinezyoloji ve davranış bilimleri arasındaki disiplinlerarası ilişkileri değerlendirmektir.

Dersin İçeriği

Nöroanatomi, kinezyoloji ve spor arasındaki ilişkiler. Hareketin kontrolünde yer alan nöral yapıların ve işleyişin anlaşılması için ana konular: Suprasegmental organizasyon, sinir ağları (devreler), motor sistemin adaptasyonu, tüm vücuttaki dinamik ve postural reflekslerin entegrasyonu, PNF yöntemi ve hareket stratejileri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

B. Durgun. Spor Eğitimi için Nörokinezyolojik Anatomi Ders Notları (Ders slaytlarının basılı materyali)

Notlar

İnternet. Kütüphane Veritabanları Neurokinesiologic Anatomy for Sports Education


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sporda hareketin sinirsel denetiminin genel ilkelerini açıklar.
ÖÇ02 Sinir sisteminde segmental ve suprasegmental organizasyonu çözümler.
ÖÇ03 Duyu-motor ilişkisini kavrar.
ÖÇ04 Postüral ve dinamik refleksleri ayırt eder.
ÖÇ05 Egzersizde nöromuskular yanıtlar ve PNF’ u açıklar ve uygular.
ÖÇ06 Spor hareketlerinde sinir sistemindeki devreleri kinezyoloji ile bağdaştırır.
ÖÇ07 Motor sistemin egzersize adaptasyonunu açıklar.
ÖÇ08 Otonom sinir sistemi organizasyonu ile spor hareketi stratejilerini ilişkilendirir.
ÖÇ09 Hareketin emosyonel, bilişsel ve davranışsal örüntüler ile ilişkisini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 5
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. 4
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. 5
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 5
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 4
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. 3
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. 3
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. 5
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. 5
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. 4
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. 4
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sporda Hareketin Sinirsel Denetiminde Genel İlkeler Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sinir Sisteminin Segmental Organizasyonu Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sinir Sisteminin Suprasegmental Organizasyonu Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İnsanda Basit ve Karmaşık Hareketin Gelişimi ve Transisyonel Harekete Geçiş Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Postüral Refleksler Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Dinamik Refleksler Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Egzersizde Nöromuskular Yanıtlar ve PNF Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Stereotip Hareketlerin Denetimi Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Duyu-Motor Entegrasyonu Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sinir Sisteminde Kinezyolojik Denetimi Sağlayan Devreler Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Hareket Koordinasyon Sistemleri Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Motor Sistemin Adaptasyonu Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Otonom Sinir Sistemi Organizasyonu ve Hareket Stratejileri Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sporda Hareketin Emosyonel, Bilişsel ve Davranışsal Örüntülerle İlişkisi Bilgilerin bütünleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları