Genel Bilgi
Kod | SD0415 |
Ad | Fotoğrafçılığa Giriş |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HAKAN DEMİR |
Dersin Amacı
Fotoğrafın farklı kullanım alanlarını tanıyarak fotoğraf anlatısını teknik, estetik, toplumsal, tarihsel ve ideolojik açılardan değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Fotoğrafın farklı kullanım alanlarını tanır, fotoğraf anlatısını teknik, estetik, toplumsal, tarihsel ve ideolojik açılardan değerlendirebilmelerini yapar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1.A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kamburoğlu, Say Yayınları,2004. 2.Dijital Fotoğraf Hakkında Her Şey, İsa Akalın, Digital SLR Phohotograph,2016.
Notlar
analog ve dijital kamera, tripod, ışık kaynakları, röprodüksiyonlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fotoğrafın doğasına hakim olan ontolojik kökenleri açıklar. Fotoğrafın bulunuşundan bu yana geçirdiği evrimi açıklar. |
ÖÇ02 | Fotoğraf aracını farklı ifade biçimleri olarak kullanan çağdaş fotoğrafçıları karşılaştırır. |
ÖÇ03 | Fotoğraf alanındaki çeşitli stillerin farkını ayırt eder. |
ÖÇ04 | Fotoğrafın farklı kullanım alanlarını tanımlar. |
ÖÇ05 | Reklam ve tanıtım fotoğrafını tanımlar. |
ÖÇ06 | Sanat fotoğrafını tanımlar. |
ÖÇ07 | Fotoğrafın farklı kullanım alanlarına ilişkin örnek verir. |
ÖÇ08 | Reklam ve tanıtım fotoğrafına ilişkin örnek verir. |
ÖÇ09 | Sanat fotoğrafına ilişkin örnek verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fotoğraf Aracının Doğası | internetten araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
2 | Teknik : Fotoğraf Makinesi ve yardımcı gereçlerin, fonksiyonlarının, değişkenlerinin (alan derinliği, hareketin kontrolü, odak uzunluğu, film duyarlılığı vb.) | internetten araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim |
3 | kareleme yöntemleri ve bu yöntemler aygıt ve gereçleri ile müdahaleler. | internetten araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
4 | Kompozisyon ve Fotoğrafı Okumak: Sabit görüntünün kompozisyonu, temel kompozisyon kuralları işlenecek, fotoğraf anlatısının estetik, toplumsal, tarihsel ve ideolojik açılardan nasıl çözümleneceği konusuna giriş yapılacaktır. Fotoğraf ve gerçeklik ilişkisi tartışılacaktır. | internetten araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
5 | Erken Dönem Sanat Fotoğrafı (1) 1850-1917 | internetten araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim, Örnek Olay |
6 | Erken Dönem Sanat Fotoğrafı (2) 1917-1950 | internetten araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay |
7 | Haber Fotoğrafı Haber fotoğrafçılığı kavramının gelişimi. 1930 lu yıllardan günümüze uzanan Foto-Röportaj kavramı ve uygulamaları örnekleri ve bu bağlamda fotografik olarak güncel olanın ifade tarzları | internetten araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Belge Fotoğrafı Tarihsel Görsel Belleğin oluşumunda fotoğrafın önemi Belge Fotoğrafçılığı kavramı çerçevesinde tartışılmaktadır. Bu bağlamda özellikle 20.yy nin ilk yarısı ve ikinci yarısının ilk dönemlerinde kurumsal ve bağımsız olarak çalışan belgesel fotoğrafçıların örneklerine yer verilmektedir. | internetten araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
10 | Portre Fotoğrafı: Portre Fotoğrafçılığı kavramı, kavramın sanatsal kökenleri ışığında tartışılacaktır. Fotoğraftaki klasik portre tarzının beslendiği ontolojik kökenler, geleneğin Klasik, Rönesans, Rokoko, Barok, Romantik, Neo-Klasik ve modern sanat akımlarındaki izleri ile örneklenmektedir. Portre fotoğrafında konu edilen kişinin idealleştirilmesi, uzamın kullanımı, aydınlatmanın işlevi gibi içeriğe ve biçime dair uygulamalar örnekler üzerinde tartışılmaktadır. | internetten araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
11 | Alternatif Yaklaşımlar 1970 ler ile konu ve ifade biçimleri açısından çeşitlenen fotoğraf uygulamaları aktarılmaktadır. 60 lı yılların sonunda yaşanan toplumsal hareketlerle, çeşitlenen sosyal ve kültürel alandaki radikal değişimlerin fotoğraf üzerindeki etkileri tartışılmaktadır. Sınıf, ırk, cinsiyet tartışmalarının fotografik anlamda nasıl ifade edildiği tartışmalar ile yorumlanmaktadır. | internetten araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
12 | Ajans Fotoğrafçılığı: 20.yy ikinci yarısında görsel malzemeye yazılı basında duyulan ihtiyaçla paralel olarak büyüyen Ajans Fotoğrafçılığı kavramı tartışılmaktadır. Kurumsal olarak ya da büro bazında faliyet gösteren ajansların çalışma alanları örneklerle tanımlanmaktadır. Ajans fotoğrafçılığının önemi çağın en önemli ajanslarından olan Magnum ajansı özelinde tartışılmaktadır. | internetten araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
13 | Çağdaş Türk fotoğrafçılarını çalışmalarının sosyal, kültürel alandaki değişimlerden nasıl olarak etkilendiği ve bu sürecin çalışmalarına nasıl yansıdığı tartışılmaktadır. | internetten araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
14 | Türkiye de Fotoğraf: Genel bir başlık çerçevesinde Türkiye de Çağdaş fotoğraf uygulamaların beslendiği evrensel ve yerel eğilimler aktarılmaktadır. | internetten araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim |
15 | Fotoğraf ve ışık ışığın dört temel özelliği | internetten araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |