HMS365 Kanıta dayalı hemşirelik

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS365
Ad Kanıta dayalı hemşirelik
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Ece KURT


Dersin Amacı

Öğretime ilişkin kavramları tanımlayabilme, Eğitim planlayabilme ve gerçekleştirebilme

Dersin İçeriği

Eğitim, öğretim, öğretim yöntem ve teknikleri, hasta eğitimi, klinik öğrenme, hizmetiçi eğitim, taburculuk eğitimi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

DSÖ Kanıta Dayalı Uygulama Kılavuzları CDC Kanıta Dayalı Uygulama Kılavuzları NICE Kanıta Dayalı Uygulama Kılavuzları

Notlar

Kapucu, S., Kahveci, R. 1. Hipokrat Kitabevi Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel bilgiyi tanır, tanımlar.
ÖÇ02 Bilimsel bir disiplin olarak kanıra dayalı hemşirelik uygulamalarının önemini kavrar
ÖÇ03 Kanıt temelli bilgilere ulaşır
ÖÇ04 Kanıt düzeylerini açıklar ve belirler
ÖÇ05 Bilimsel çalışmaları gruplandırır
ÖÇ06 Literatürü doğru ve yeterli tarayabilme becerisi kazanır
ÖÇ07 Cerrahi alan enfeksiyonlarının önlenmesine ilişkin önerilen kanıt temelli bilgilere ulaşabilir
ÖÇ08 Üriner sistem enfeksiyonlarının önlenmesine ilişkin önerilen kanıt temelli bilgilere ulaşır
ÖÇ09 Ventilatör ilişkili pnömominin önlenmesine ilişkin önerilen kanıt temelli bilgilere ulaşır
ÖÇ10 Kateter ilişkili enfeksiyonların önlenmesine ilişkin önerilen kanıt temelli bilgilere ulaşır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimsel Bir Disiplin Olarak Hemşirelik Hemşireliğin bilimsel bir disiplin olarak incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Kanıt Nedir, Kanıt Tipleri ve Kanıta Dayalı İfadesine Yüklenen Anlamlar Nelerdir Kanıta Dayalı Hemşireliğin (KDH) tanımlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Kanıta Dayalı Hemşireliğin Tarihçesi Kanıta Dayalı Hemşireliğin tarihçesinin bilinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kanıta Dayalı Hemşireliğin Eğitimdeki Yeri/Önemi Kanıta Dayalı Hemşireliğin eğitim ve uygulamadaki yerinin ve öneminin tanımlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Kanıta Dayalı Hemşirelik (KDH) ve Hemşirelikte Araştırma Kanıta Dayalı Hemşireliğin Ülkemizdeki durumunun incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
6 Araştırma Bulgularının Uygulamada Kullanım Durumu Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Araştırma Sonuçlarının Kullanımını Etkileyen Nedenler Araştırmaların Uygulamaya Yansımasına Yönelik Önerilerin öğrenciler tarafından sunulması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kanıt Düzeyleri Kanıt düzeyine karar verebilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Meta analiz-sistematik derleme örneklerle açıklama Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
11 deneysel çalışmalar nasıl yapılır, özellikleri ve çeşitleri örneklerle açıklama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
12 Deneysel ol olmayan çalışmalar nasıl yapılır, özellikleri ve çeşitleri literatürden örnekler ve şema ile açıklama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Cerrahi alan enfeksiyonlarına ilişkin kanıta dayalı bilgiler öğrencilerin hazırladıkları konuların anlatılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 üriner sistem enfeksiyonlarına ilişkin kanıta dayalı bilgiler öğrencilerin hazırladıkları konuların anlatılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Ventilatör ilişkili pnömoniye ilişkin kanıta dayalı bilgiler öğrencilerin hazırladıkları konuların anlatılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS