AE458 Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Voleybol)

9 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AE458
Ad Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Voleybol)
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 9 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT


Dersin Amacı

Öğrencinin tenisin özelliğini bilmesini sağlamak. Yapısını öğretmek, sistemlerini ve alıştırmalarını açıklayabilir ve uygulayabilir hale getirmek.

Dersin İçeriği

Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi. Turnuva Oyuncuları için Strateji ve taktikler; Oyun stillerini Tanımlama ve karşılık verme. Turnuva Oyuncuları için Strateji ve taktikler; Beş oyun durumunda kullanılan taktikler. Turnuva Oyuncuları için Strateji ve taktikler; Sezinleme, Turnuva oyuncuları için oyun derecesi. Turnuva Oyuncuları için Strateji ve taktikler. Single oyunu stratejisini etkileyen diğer faktörler. Tenis Biyomekaniği ve pratik uygulamalar .

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007

Notlar

Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999 Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986 FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim Matbacılık Ltd.Şti. 2001 Bengü M. Adam Voleybol. İstanbul. Adam Yayıncılık. 1983 Çelenk B. Voleybol Temel Teknikleri. Ankara. Spor yayın ve kitapevi. 2009 Korkmaz F. Teknik-Taktik Voleybol. Bursa. Ekin Kitapevi.2003 Vurat M. Voleybolda Teknik. Ankara. Spor yayın ve kitapevi. 2000


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, Alan savunması taktikleri için alıştırmalar konusunu bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ02 Öğrenci, Avantaj top taktikleri için alıştırmaları konusunu bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ03 Öğrenci, Psikolojik ve zihinsel antrenmanı konusunu bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ04 Öğrenci, Bilişsel hazırlığı konusunu bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ05 Öğrenci, Antrenman Yükü ve Toparlanma konusunu bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ06 Öğrenci, Koçluk ve Liderlikte Koçun rolü konusunu bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ07 Öğrenci, Koçluk ve Liderlikte Yetenek gelişimi konusunu bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ08 Öğrenci, Koçluk ve Liderlikte Üst düzey bir takımın gelişimi konusunu bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ09 Öğrenci, Koçluk ve Liderlikte Maç hazırlığı ve koçluk konusunu bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ10 Öğrenci, Koçluk ve Liderlikte Performans tanısı konusunu bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ11 Öğrenci, Koçluk ve Liderlikte Antrenman organizasyonu ve planlama konusunu bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Alan savunması taktikleri için alıştırmalar. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Avantaj top taktikleri için alıştırmalar. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Psikolojik ve zihinsel antrenman. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Bilişsel hazırlık. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Antrenman Yükü ve Toparlanma. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Antrenman Yükü ve Toparlanma. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ara Sınav. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Koçluk ve Liderlik. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Yetenek gelişimi. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Üst düzey bir takımın gelişimi. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Maç hazırlığı ve koçluk. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Performans tanısı. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Antrenman organizasyonu ve planlama. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Genel tekrar ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 24 24
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü (Saat) 219
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,76
AKTS 9 AKTS