AR338 Hitit Sanatı

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR338
Ad Hitit Sanatı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ELİF GENÇ


Dersin Amacı

M.Ö. II. binyılda Anadoluda büyük bir imparatorluk kuran Hitit Devletinin sanat anlayışını çanak-çömlek ve plastik eserler ışığında incelemektir.

Dersin İçeriği

Hitit Devletinin sanatı ve stil özellikleri işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

T. Özgüç, 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk, s.400-401;

Notlar

T. Özgüç, 2005 Kültepe Kaniş Neşa, Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk 2002.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hitit çanak çömleğini tanır.
ÖÇ02 Hitit tanrı heykelciklerini tanır.
ÖÇ03 Hitit dininin sanatı üzerine etkilerini kavrar.
ÖÇ04 Hitit sanatında insan fizyonomisini ayırt eder.
ÖÇ05 Hitit sanatında hayvan fizyonomisini ayırt eder.
ÖÇ06 Hitit madeni eserlerini tanır.
ÖÇ07 Hitit kaya anıtlarını tanır.
ÖÇ08 Hitit sanatının stil özelliklerini analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Asur Ticaret Kolonileri Çağı T. Özgüç, 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk, s.400-401; T. Özgüç, 2005 Kültepe Kaniş Neşa, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Hitit sanatının kökeni T. Özgüç, 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk, s.400-401; T. Özgüç, 2005 Kültepe Kaniş Neşa, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Eski Hitit Dönemi Seramiği ArkeoAtlas 3, 2004, Jacob,W. (director) 2002, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Orta Hitit Dönemi çanak çömleği A.Müller-Karpe Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.502-505 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Hitit İmparatorluk Dönemi çanak çömleği A.Müller-Karpe Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.502-505 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Hitit Tanrı Heykelcikleri K.Emre 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.487-492 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Diğer Hitit Heykelcikleri K.Emre 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.487-492 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Schimmel koleksiyonu O.W.Muscarella 1974, Ancient Art, The Norbert Schimmel Collection, katalog.123-131.- Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Boston yumruk biçimli riton H.G. Güterbock-T.Kendall 1995, A Hittite Silver Vessel in the from of a Fist, The Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kastamonu Kınık metal eserleri K.Emre-Çınaroğlu 1993, N.Özgüç'e Armağan, s.675-713 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Ankara-İzmir arası Hitit kaya anıtları K.Emre 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.487-492 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kayseri Konya arası Hitit kaya anıtları K.Emre 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.487-492 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Adana Hitit kaya anıtları K.Emre 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.487-492 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Boğazköy, Alaca Höyük, Ortaköy ArkeoAtlas 3, 2004, J.Seeher, 1996, J.Seeher, 2005, T.Özgüç, 1978, T. Özgüç, 1982, T. Özgüç, 1988 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS