BAT233 İletişim

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAT233
Ad İletişim
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. İLKAY ŞEN


Dersin Amacı

İletişim ve iletişim sürecinin önemini kavrayarak, iletişim sürecinde algı, ikna ve empati kavramlarının etkisini anlamak, kişilerarası iletişimi beceresini edindirmektir.

Dersin İçeriği

İletişim Kavramı ve Süreç Bileşenleri, İletişim Modelleri, İletişim Türleri: Sözlü İletişim , Yazılı İletişim,Sözsüz İletişim, Görsel İletişim, İletişimin Yapıcı ve Bozucu Engelleri, İletişim Engellerini Aşma ve Etkin İletişim, Ailede İletişim, İletişim ve Empati, Zor İnsanlarla İletişim, Bilgi ve İletişim işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1.Yelken, E. Kişiler arası İlişkiler, Yeni Asya Yayınları, 1990. 2.Telman N., Ünsal P. İnsan İlişkilerinde İletişim, Epsilon Yayınları,2009.

Notlar

farklı kaynaklardan derlenmiş sunumlar ve ders notları internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim süreci ögelerini açıklar.
ÖÇ02 İletişimi engelleyen problemleri açıklar.
ÖÇ03 Eğitimin temelde bir iletişim etkinliği olduğunu açıklar.
ÖÇ04 Sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim ilkelerini açıklar.
ÖÇ05 Etkili iletişim önemini açıklar.
ÖÇ06 Öğrenme öğretme süreci açısından bazı iletişim modellerini tasarlar.
ÖÇ07 iletişim yöntemlerini açıklar.
ÖÇ08 iletişim araçlarını açıklar.
ÖÇ09 İletişim modellerini açıklar
ÖÇ10 İkna ve empati kavramlarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişimin tanımı, iletişim sürecive öneminin açıklanması Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Tekyönlü ve ikiyönlü iletişim , iletişim türlerinin açıklanması Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Yazılı İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 İletişimin temel özelliklerinin incelenmesi Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 İletişimin psikolojik işlevlerinin incelenmesi Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Sözsüz iletişim ve beden dili Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Sözlü İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sözsüz İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Biçimsel (Formal) İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Örgütsel iletişim, kurum içiyazılar ve genelamaçlıyazıların açıklanması Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Örgütsel iletişimin incelenmesi Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Örgüt dışı iletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
15 İletişimin yapıcıve bozucu engellerinin incelenmesi Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS