EFMZ307 Sınıf Yönetimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ307
Ad Sınıf Yönetimi
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FATMA SADIK


Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini tartışmak, sınıf yönetiminin temel stratejilerini, ilkelerini ve boyutlarını incelemek ve etkili yönetim becerileri geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Bu derste sınıf yönetiminin temel ilkeleri, stratejileri ve sınıfın fiziksel çevresi, kural ve prosedürlerin oluşturulması, sınıfta zaman yönetimi, etkili öğretim, etkili iletişim becerileri ve disiplin problemlerini en aza indirgeme gibi konular ele alınmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Z. Kaya, Ed, Sınıf Yönetimi, Ankara, Pegem Yayıncılık. E. Karip, Ed, Sınıf Yönetimi, Ankara, Pegem A Yayıncılık. H. Kıran, Ed, Sınıf Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık

Notlar

Veri tabanları, dergiler, gazeteler, konferans metinleri, araştırma raporları ve senaryolar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sınıfın genel özelliklerini açıklar
ÖÇ02 Sınıf yönetiminin etkili öğretimdeki önemini fark eder.
ÖÇ03 Öğretmenlerin sınıflarını yönetmelerini etkileyen faktörleri açıklar
ÖÇ04 Sınıf yönetiminin temel ilkelerini tartışır
ÖÇ05 Sınıf yönetim yaklaşım ve stratejilerini açıklar
ÖÇ06 Sınıf yönetiminin boyutlarını analiz eder
ÖÇ07 Sınıf yönetim stratejilerinin benzerlik ve farklıklarını tartışır
ÖÇ08 Sınıf yönetim stratejilerini ve ilkelerini örnek olaylar üzerinde uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar..
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin genel tanıtımı İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
2 Sınıfın genel özellikleri ve sınıf yönetiminin temel ilkeleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
3 Sınıf yönetimini etkileyen faktörler İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
4 Sınıf yönetim yaklaşımları ve stratejileri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
5 Sınıf yönetim yaklaşımları ve stratejileri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
6 Sınıfın fiziksel çevresini düzenleme İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
7 Sınıf kurallarını ve prosedürlerini oluşturma İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
8 Ara Sınav İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Sınıfta öğretimin yönetimi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
10 Dikkat ve motivasyon İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
11 Sınıfta zaman yönetimi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
12 Sınıf atmosferi (öğretmen-öğrenci ilişkileri) İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 Disiplin problemlerinin nedenleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
14 Disiplin problemleriyle baş etme (Disiplin modelleri) İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15 Disiplin problemleriyle baş etme (Disiplin modelleri) İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS